GEM WS1 demotrack/ filmpje

Hallo Reddread,

Ik vind het knap wat je telkens weer voor elkaar krijgt met de wat oudere digitale instrumenten. Een tijdje terug hoorde ik ook een interessant werkje van je, maar dan met de GEM PX5.

Even onafhankelijk van de gebruikte instrumenten heb ik een vraag over hoe je te werk gaat als je zo'n soort track als bovenstaande maakt. Heb je vooraf al een idee over welke kant het moet op gaan of welke geluiden je gaat gebruiken? Of begin je ergens en laat je het verdere verloop van de muziek afhangen?

Groetjes,
Hans
 
ja echt een synth master die Readdread. elke keer weer erg mooie tune met de meest ondergewaardeerde synths.
 
Hallo Reddread,

Ik vind het knap wat je telkens weer voor elkaar krijgt met de wat oudere digitale instrumenten. Een tijdje terug hoorde ik ook een interessant werkje van je, maar dan met de GEM PX5.

Even onafhankelijk van de gebruikte instrumenten heb ik een vraag over hoe je te werk gaat als je zo'n soort track als bovenstaande maakt. Heb je vooraf al een idee over welke kant het moet op gaan of welke geluiden je gaat gebruiken? Of begin je ergens en laat je het verdere verloop van de muziek afhangen?

Groetjes,
Hans

Dank voor het compliment

Ik begin meestal met een loopje in mijn MAM SQ16 sequencer. Hier maak ik weer een passend 2e loopje bij enz. Door loops van verschillende lengtes te gebruiken krijg je meer variatie. Daarna speel ik er meestal wat string of pad achtige sounds met de hand bij.
Dit neem ik allemaal op in de Korg D1200 waarna ik effecten toevoeg en de track uit mix.
Eigenlijk heel simpel dus en ik denk niet zo heel veel anders dan anderen.
Ik heb van te voren dus geen idee waar het gaat eindigen.
 
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Eigenlijk heel simpel dus en ik denk niet zo heel veel anders dan anderen.

Ik heb vooraf altijd precies in mijn hoofd hoe de track uiteindelijk moet gaan klinken. En steeds vaker heb ik het idee dat ik mezelf daarmee best wel wat beperkingen opleg. Ik maak dan ook slechts vier tot zes tracks per jaar. Graag zou ik iets meer 'on the fly' willen gaan musiceren. Zonder dat het resultaat al vastgebakken in mijn hoofd zit. Vandaar dus mijn vraag... :)

Groetjes,
Hans
 
Back
Top