S3000xl opslagmogelijkheden en backuppen

Als je iemand weet met een AKAI S3000XL en OS v2.0, kun je dit OS gewoon kopieeren met de sampler zelf naar floppy (Save Operating systems ->floppy)

Om een OS disk zelf te maken heb je een Win98 Bootdisk nodig.
o.a. te downloaden op Chickensys
http://www.chickensys.com/downloads/other.php
OS v2.0 file naar deze floppy koppieren en PC opstarten met deze floppy en OS disk maken.


Een Eprom met OS v2.0 is gewooon te bestellen:
http://www.circuitbenders.co.uk/forsale/akaiOS/akaiOS.html
Ik heb ook hier probleemloos 2 eproms besteld.
 
Thanks, ja ik denk dat ik die Eprom maar niet ga doen. Sowieso ben ik een aantal template programs aan het maken nu die ik standaard wil inladen via floppy, dus dan kan er net goed ook de OS op die floppy staan.

Verder ken ik inderdaad niemand met een s3000xl, daarom zocht ik hier iemand. :)

Zal zoeken worden naar een oude pc met floppy drive.
 
Hey

ik heb een s2000 met 2.0 EN een bootfloppy... ik moet ff checken of ik nog ergens een floppy heb..maar dan kan ik er vast wel een voor je maken
 
Maar BathMutz waarom een s3000 gebruiken? de MPC1000 met een harddisk erin en 128MB is al een behoorlijk sampler toch?

Klopt. Opzich zou het ook alleen de de mpc1000 kunnen. De s3000xl vind ik een toffer geluid hebben. Zeker bij het pitchen van samples bij lage samplerate. Daarnaast zijn er uitgebreidere opties voor loopen, zodat je korte samples langer kan maken. En ik vind het gewoon een tof apparaat om mee te werken. Vandaag een aantal template programma's gemaakt, zodat ik die instellingen standaard kan gebruiken. Sample recorden, knippen, toe wijzen. Werkt super snel. Per program een eigen uitgang ook, dus gelijk op losse sporen op te nemen.

Ik zou nog wel graag het IB304f filterboard erbij willen hebben.
 
Je kan er ook een zip drive of hd aanhangen en het os weg schrijven op die zip of hd.

Dat klopt, alleen is het bij mij met de CD3000XL nooit gelukt om dan ook dit OS te booten vanaf zip. Ik kan wel later het OS inladen van zip, maar bij opstarten pakt de sampler het interne OS (bij mij V1.52), of de OS op floppy (2.0), maar nooit de zip drive.
 
Dat klopt, alleen is het bij mij met de CD3000XL nooit gelukt om dan ook dit OS te booten vanaf zip. Ik kan wel later het OS inladen van zip, maar bij opstarten pakt de sampler het interne OS (bij mij V1.52), of de OS op floppy (2.0), maar nooit de zip drive.

Heb geen CD3000XL gehad. Wel een S3000I. Die had wel os intern. MPC2000 Classic kon wel os via zip laden.
 
Back
Top