Nautilus model 15

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
nautilus.jpg


:biertje:
 
Raheem,

Raheem,

Licht de Nautilus niet nogal buiten jouw prijsklasse? ik begrijp dat dit een nogal high-end aparaat is dat toch een paar duiten kost.... Ik zou veronderstellen dat een werkplaats medewerker als jij zich beter bij de wat beschijdere synths zoals die uit -bijvoorbeeld- de Roland fabriek komen kan houden?
 
Is ie van jou? Of van iemand van legowelt? Of ben jij iemand van legowelt? Of snap ik het?
 
Re: Raheem,

Re: Raheem,

Origineel geplaatst door Kassen
Licht de Nautilus niet nogal buiten jouw prijsklasse? ik begrijp dat dit een nogal high-end aparaat is dat toch een paar duiten kost.... Ik zou veronderstellen dat een werkplaats medewerker als jij zich beter bij de wat beschijdere synths zoals die uit -bijvoorbeeld- de Roland fabriek komen kan houden?

jullie kennen elkaar zodat jij weet wat de inhoud van zijn bankrekening is?
 
info:

Tja wat kan ik erover zeggen.

Niet vergelijkbaar met normale analoge modulairs. Geen 24dB filters of envelope generators.

De Nautilus is dan ook min of meer custom made voor speciale exotische effect geluiden die niet zo een twee drie uit een normalere synthesizer te halen zijn. Denk hierbij qua klankkleur aan 50ies/60ies old skool BBC radiophonic Workshop sci fi effecten...uihmmm de Nautilus zou dus niet weerstaan in een aflevering van Dr.Who!

De handleiding toont summier de namen van alle 'modules' en in en uitgangen. Dan blijft het toch nog steeds een groot mysterie want met obscure namen als "transparent mixing module'(een mixer die beide kanten op gebruikt kan worden) 'Feedback Resonance Oscillator' en 'Envelope sensitive filter Oscillator' (Tja het staat er echt!) is het toch echt nergens in de buurt van de algemene analoge synthesizer norm.

Via de patch matrix kunnen een groot aantal CV verbindingen worden gemaakt tussen de circuits. Wat precies de logica tussen de patchpoints is is niet duidelijk....maar...gelukkig staan er een groot aantal patch voorbeelden in de handleiding. Patches zoals "Thunderstorm" en "Lunar Lander" doen mij watertanden van sfeer en organisch realisme!

Ik zal wel wat MP3 bytes online zetten binnenkort.
 
Word ik gelynched als ik zeg dat het er uit ziet als een in elkaar geprutst doe-het-zelf pakketje?
 
Wel dat maakt hem nou juist zo mooi...het is een prototype cq test model.

Oh ja bij de info ben ik vergeten dat er ook nog 2 andere modules bij horen, de 17 en de 21 (additive synthesis oscillator board).

Johnny, de Nautilus is in het bezit van Legowelt en ook soms van Kassen.
 
Origineel geplaatst door sweety
van wie was de gaffa?:)

anders kijkt u even naar de datum svp
 
Back
Top