TritonLE sampler

RMW

Ingeburgerd
Lid sinds
27 februari 2003
Berichten
62
Is deze optionele sampler de moeite waard en als je dit niet vindt, welke is in deze prijsklasse een betere aanschaf? (ong 300 EUR is hij als ik me niet vergis ongeveer).

Btw, kan je met elke hardware-sampler gemakkelijk de geluiden in de TritonLE laden?
 
Triton Sampleboard

Triton Sampleboard

Ik heb hem zelf een jaartje nu het sample board, bediening is na ff prutsen goed te doen (wel iets lastiger dan de meeste losse samplers, denk ik) kwaliteit en mogelijkheden vind ik goed. Voordeel is dat je de samples kunt gebruiken in programs en combis, is met een losse sampler een stuk lastiger. Ook heb je alles in één hetgeen op de buhne voordelen heeft. (geen losse extra bakken en audio-uitgangen). Wel moet je een 64MB smartmediakaartje kopen (zo'n 35 eurootjes) en het standaard geheugen van de sampler uitbreiden (Max 64MB, 2ehands voor zo'n 15 euro per stuk te koop). Ook kan er optioneel een cd-rom worden aangesloten met SCSI aansluiting, dit werkt erg goed om bijv. samplecd's te beluisteren.
De sampler leest alle gangbare formaten en ook vanuit de PC's is wavjes laden erg handig (via smartmedia)
Dit is mijn globale opinie zo'n beetje

greetz, Marcel

genotsmiddelen: Korg Triton LE + Sample Board 64MB, Roland Xp-30 + expansion board Keys 60-70, Prophet 600 (paradehorse) Yamaha Dx7, Absynth.
 
Ik vind 'm wel lekker werken.Op de LE was het inderdaad wel iets lastiger, maar op de Classic gaat het best hoor ! Ik vind 'm prettiger werken dan de Yamaha A4000 die ik heb gehad.

Maar goed, er is al een tijdje Kontakt voor mij.


Ik gebruik de Triton-sampler puur als phrase-sampler voor losse vocaaltjes enzo.
 
Dus als mijn eerste sampler kan ik net zo goed even 'n demo van een softsampler proberen en als dat niet bevalt alsnog 'n hardware-variant?
 
vele stappen over naar softsamplers.
en software moet je liggen, je houd er van of niet.

en softsaplers zijn ook redelijk aan de prijs.
Persoonlijk zou ik liever liezen voor bv een akai of een emu of yamaha
Bij goed zoeken kom je die ook tegen rond de 300 euro.
 
wouter

wouter

ik neem aan dat je mbv een sampler een heel nummer achter een toets kan plakken?
Bijvoorbeeld om te gebruiken als intro of zoiets?
 
Wat ben je er mee van plan dan ? Een soort megamixen gaan maken met een sampler ?

Let wel op, een sampler is niet bedoeld om hele lappen muziek te samplen, het gaat meer om kortere fragmenten.

Maar als je wilt kun je inderdaad een intro van een ander nummer samplen, maar waarom zou je dat willen ? :confused:
 
riddler: denk dat daarvoor een HD-recorder handiger is, of gewoon een wave editor

maar nu hopelijk weer ontopic
 
Ik heb zelf een Triton- Le met sampleboard. Achteraf was dit niet slim omdat de kwaliteit van de samples niet fantastisch is
Dit is ook wel logisch omdat het geen fulltime sampler is. Ik heb daarom later nog een tweedehands ASR-X aangeschaft
 
Slechte kwaliteit ?

Ik heb nergens last van met de Classic. KLinkt erg helder en redelijk 1 op 1 vind ik.
 
Back
Top