goede 8x8 midi interface

LoFiye

Let there be rock!
Lid sinds
12 april 2003
Berichten
512
Locatie
steenwijk
Goedendag!

Ik hoop dat jullie me bij kunnen staan met het volgende.

Ik ben hard op zoek naar een goede 8x8 MIDI interface. Als OS draai ik Windows 2000, en ik gebruik Renoise als hoofdsequencer :D

Ik gebruik momenteel een midisport 4x4 interface waar ik erg tevreden over ben. Mijn eerste gedachte was dat een 8x8 midisport dan misschien een juiste keuze zou zijn maar ik heb begrepen dat 2 midisports onderling nogal eens lastig kunnen doen onderling. Op hun site staat vermeld dat de driver 'multi-device' is, maar ik weet niet of dit ook voor de combinatie van een 4x4 en een 8x8 geld. Ook heb heel erg m'n twijfels of het wel verstandig is om 2 USB midi interface te gebruiken. Heeft iemand ervaring met een dergelijke combinaties?

Ik ben ook bereid om een wat duurdere interface zoals de AMT8 of een Steinberg Midex 8 te kopen. Ik heb begrepen dat de AMT hand in hand gaat met Logic, en de midex met Cubase. Aangezien ik Renoise en Sonar gebruik haal ik er misschien minder voordeel uit, en zou ik misschien net zo goed uit de voeten kunnen met de wat goedkopere midiman.

Ik zoek eigenlijk gewoon een rock solid 8x8 interface die stabiel werkt met diverse soorten sequencers en goede up2date drivers heeft voor Windows 2000 en XP (waar ik mogelijk in de toekomst naar overstap).

Ik heb het beste gevoel over de AMT8, maar ik zou graag wat ervaringen willen horen.

Alvast bedankt voor de suggesties.

Groetjes,

Dennis
 
De midisport gaat denk ik wel werken onder XP. M'n 4x4 werkte daar ook uitstekend onder maar misschien vergelijk ik appels met peren.
check: http://www.midiman.com/support/driversearch.php
Daar kun je de XP drivers vinden.

Die ESI is misschien ook een optie voor mij. Het lijkt me een no-nonsense interface voor niet al teveel euro's...
Maar niet alles is zoals 't lijkt :) Ervaringen met dit apparaat zijn wederom welkom :)
 
Ik heb nu tweemaal Midiman 2x2. lekker goedkoop tweedehands. Werkt prima. Kan onbeperkt volgens de dames en heren van Midiman.
 
wat ook leuk is bij de amt8 is dat je hem kunt programmeren als patchbay voor als je computer uitstaat, dan kun je nog op je midikeyboard spelen en de arpeggiator van je ene synth de andere synth laten aansturen zonder dat je je computer hoeft aan te zetten........vind ik zelf wel handige als je gewoon ff wilt kloten
 
Ook wel eens aan de MotU's gedacht?
Die kun je nl ook patchen en ze hebben 8x een patch memory zodat je meerdere patchinstellingen kun gebruiken via een simpele knop. En dus ook op het midi kanaal nauwkeurig zodat je kunt splitten en mergen per midikanaal. Dus veel uitgebreider dan de anderen. Maar da's de luxe versie.
Je kunt ook de standaard pakken en da's toevallig ook de goedkoopste 8in/out midi interface.

Maar voor Cubase SX moet je gewoon een Steinberg midiinterface hebben. Voor Logic die AMT/Unitor en voor de rest maakt het alleen uit voor de drivers en of je USB wel goed werkt met die interface. Want daar is de meeste kans op problemen mee.
 
Ik heb de Midisport 8x8 vanochtend bij Thomann bestelt :) Het valt me op die die Duitse shops vaak stukken goedkoper zijn. Ik heb er ook meteen een midi/audio-kabel voorraad van wat-heb-jou-daar 'r bij bestelt, want kabels heb ik altijd te weinig lijkt het wel.

Nu maar hopen dat feedback vlot m'n nieuwe mixer kan leveren dan kan ik eindelijk eens fatsoenlijk verder. Die zou 4 weken geleden al komen ofzo =(
Schijnt aan de levering van Behringer te liggen. Maarja dan beloof je niet dat je em 'volgende week' hebt lijkt me. snif. nouja, we zien 't wel.

Nogmaals bedankt suggesties. Die edirol was erg interresant, maar op de midisport zit ook nog een serieele aansluiting mocht het via USB allemaal niet zo oke werken.

Groetjes,

Dennis
 
Heb zelf al tijden een MidiSport 8x8s onder XP draaien. Wel serieel, want om één of andere reden wil het ding niet op USB werken met mijn systeem. Voor de rest is het een prima ding.
 
Ik heb hier zelf ook een Midisport 8x8. Draait bij mij goed onder XP met USB. Het is wel zo dat de meest recente drivers van de M-Audio-site niet geinstalleerd konden worden op de eerste exemplaren van deze MIDI-interface. Daarvoor moest je dan de ROMs upgraden. Deze kun je echter gratis bij de NL importeur bestellen. Heb ik dus ook gedaan en het installeren ervan is een peuleschil (hoewel het nog steeds ff zweten was bij het eruit prutsen van de oude ROMs die behoorlijk vastzaten)

Mocht je oude ROMs hebben en (nog) niet willen upgraden, installeer dan oudere drivers want die werken ook.
 
Bedankt voor de tips. Ik had op harmony central al iets gelezen over een gebruiker die de roms moest moest vervangen. Aangezien ik de interface vers heb bestelt hoop ik dat het al een up2date revisie is. Zijn er trouwens uiterlijke kenmerken of nummers waar je dat aan kan zien? Je weet maar nooit wat Thomann precies achteruit het magazijn trekt :)


heel erg offtopic: weet iemand toevallig hoe ik letters van m'n gearlist iets kleiner kan maken?
Zo lijkt 't meer dan 't eigenlijk is :)
 
maar wat gaat het nu worden
m audio , motu , steinberg
ik wil het nu onderhand wel eens weten
of moeten we er een encete van maken
 
Origineel geplaatst door dilemma
maar wat gaat het nu worden

Origineel geplaatst door LoFiye
Ik heb de Midisport 8x8 vanochtend bij Thomann bestelt

:confused:
 
He dilemma.

Je ben nieuw. Da's gaaf enzo. Maar kun je ook begrijpelijke posts plaatsen? Want ik snap heel vaak niet wat je bedoeld. En zo voorkom je ook ergernis qua communicatie.

Peace.
 
Back
Top