Nieuwe track van een vriend van me

Dr. Rinkel

Dr. Rinkel
Lid sinds
27 Maart 2012
Berichten
326
Beste Luisteraars,

Onlangs vroeg een vriend van me "ik wil graag ook een proberen om muziek te maken, waar moet ik dan mee beginnen?" Aangezien hij nog helemaal geen ervaring had heb ik hem aangeraden om eens met Nanostudio te beginnen. Ik gebruik dit zelf op de Ipad en het is gratis te downloaden voor de pc. Het is erg gebruiksvriendelijk en basic, goed om mee te beginnen dacht ik zo.

Een aantal keer ben ik bij hem langs geweest om hem het programma uit te leggen en ziedaar, hi heeft al zijn eerte track op Soundcloud gezet.

Ikzelf vind het erg cool om te zien wat hij in zich in een erg korte tijd heeft aangeleerd. Het nummer staat hieronder en ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Hou hierbij in gedachten dat het zijn eerste track is en dat hij tot een maand geleden nog geen muziekprogramma had gezien of aangeraakt.



Ik hoop dat jullie het wat vinden, opbouwende kritiek is meer dan welkom!

Ps. de track heeft een vleugje Dr. Rinkel style :P
 
:D De kick stuitert lekker van links naar rechts. Ik zou hem lekker in het midden laten. Hij mist naar mijn gevoel ook nog wel wat laag.

Ik vind de synths lekker. Die arp is echt fijn!

De drums vind ik dan weer wat minder, maar dat komt ook omdat het geheel niet optimaal gemixt is. Het klinkt voor mij nog een beetje te veel als los zand.

Ik zou de track als laatste een andere opbouw geven die meer past binnen een DJ set.

Voor een eerste track vind ik dit een heel sterk begin!
 
Voor een eerste track is het zeker goed, deze gast heeft potentie :)
Ik vind de track pas na 2 minuten pas interessant worden, en dan issie bijna afgelopen, zonde!

En wat de pad zegt, misschien is het de bedoeling maar de kick hoor ik liever in het midden. De pads hebben al genoeg stereo.
 
Back
Top