Gebruik van illegale software

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.597
N.a.v. De lopende thread van fuse dat er toch een verschil is waarin een zijsprong werd gemaakt naar het gebruik van illlegale software om de populariteit te verklaren van softsynth ben ik wel eens nieuwschierig naar hoe er op dit forum nou wordt gedacht over het gebruik van illegale software. Als dit topic niet 'cool' is moet het maar dichtgegooid worden, maar volgens mij is het niet in strijd met de regels een discussie te hebben over illegale software.

Wat vind ik van het illegaal software gebruik ?

1 - Ik heb geen ethische bezwaren daar elke software producent weet en vaak ook wist dat een groot deel van zijn auteursrechtelijk verspreid materiaal illegaal wordt gebruikt. Dit is iets wat de software producent eigenlijk moet in calculeren anders is ie gewoon niet zakelijk ingesteld.

2 - Ik, als ik moet kiezen tussen wel betalen en wel gebruiken van bepaalde software en niet betalen en niet gebruiken, in veel gevallen zal kiezen voor niet gebruiken want ik heb gewoon geen geld voor alle software die ik heb. Aan mij valt zowiezo niet veel te verdienen.

3 - Ik, in het geval van illegaal gebruik van software bijna nooit alles er uit haal wat er in zit, en dat in tegenstelling tot betaalde software wel zal proberen. Het blijft vaak bij 1 of 2 malig gebruik van veel software.

4 - Ik vind dat freeware plugin's ook keihard concurreren met niet gratis software. Het zal niet lang meer duren en je kan met alleen freeware ook af. Ik denk dat bedrijven hier meer last van zullen krijgen dan van illegale gebruikers.
Ik maak zelf meubels, ik loop het risico dat men hun eigen meubels gaat maken, of dat men naar de concurrent stapt. Dat is een risico wat ik loop waar ik rekening mee hou. Software producenten, maar ook de hele muziek- en filmindustrie doen net als of zij zo hard bestolen worden terwijl zij rijk zijn en ik niet.

5 - Wel vind ik, dat als je professioneel bezig bent en software daarvoor gebruikt dat je die dan maar netjes moet betalen.
Maar dat kan dan ook, als je geld verdient er mee is dat allemaal niet zo'n probleem meer. Maar mensen lastig vallen die eigenlijk niets te makken hebben met hoge prijzen en opgeheven vinger vind ik echt heel zielig.

En ja, ik gebruik dus illegale software, maar ook legale, en ook freeware en ook hardware. Van alles wat.
En op mijn website kan iedereen gratis mijn muziek downloaden :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top