Nieuw Yamaha RS7000 trackje

techno

Stamgast
Lid sinds
12 september 2002
Berichten
100
Locatie
Antwerpen
Hoi allemaal, heb weer een trackje gemaakt met uitsluitend de RS7000, het is een beetje eentonig maar dit is echter wel de bedoeling en niet iedereen zal dit genre aprecieren maar onder sommige van jullie zullen dit misschien wel leuk vinden. Het is gewoon real time (zoals ik meestal doe) afgespeeld in de pattern mode, kwestie van snel werken ik hou niet zo van die omslachtige pattern chain mode :stupid
Graag enkele reacties aub

MVG Michel

Klik hier
 
Nice!

Klinkt zeker leuk, je werkt btw op dezelfde manier als me!
Dat is gewoon de meest muziekale manier van sequencen (en de leuktste)

Misschien nog een paar tips:
Speel ook eens met de reverb settings op sommige tracks, ineens uit en weer aan bijv. voor meer dynamiek.
Gooi ook eens wat sounds van links naar rechts en andersom.
Er hoeft in principe niet veel bij maar je zou iets meer variatie in bovengenoemde zaken kunnen gooien.
Neem deze handelingen gewoon op in je tracks.
Zodra je bijv. in een track de cutoff verdraaid en je had daar al cutoff in opgenomen dan zal de opgenomen cutoff genegeerd worden en kun je dus altijd Live iets overnemen zonder problemen.

Wat ik ook wel eens doe is alle tracks net iets anders afstellen, mbt tot filter, efx, midi fx etc. zodat het iets feller klinkt en dit in een 2e scene opslaan. (vergeet niet voor je begint het uitgangspunt eerst op te slaan in bijv. eerste scene)
Als je dan een break hebt en er in een klap terug wilt komen kun je dit met 1 druk op de scene memory doen.
de juiste tracks worden dan ge_unmute en het knalt er lekker in dan, geeft altijd een dramatische boost.

Maarre, best lekkere track.

GRtz. Ronald.
 
klinkt wel nog cool eigenlijk.

leuk trackie om op mp3cd te hebben wanneer je gaat lopen bijvoorbeeld :)

alleen... ik zou er nog iets bijdoen qua lead of zoiets om het nog iets melodieuzer te maken
moest je het helemaal "af" willen hebben, maar dat is jou keuze en mijn mening...

greetz
 
Back
Top