Yamaha RS7000 techno/acid trackje

techno

Stamgast
Lid sinds
12 september 2002
Berichten
100
Locatie
Antwerpen
hoi hoi.... :)

was even aan het prutsen met mijn yamaha RS7000 en heb snel op 20 minuutjes even een hard nummer real time in elkaar gestoken. Moet wel zeggen dat er natuurlijk nog wel wat foutjes inzitten en waarschijnlijk nog wat eentonig is aangezien het toch real time afgespeeld is in de pattern mode.Maar dacht van zal het even op dit forum zetten misschien zijn er wel onder jullie die dit eens graag horen alhoewel het eigenlijk niet mijn stijl is :))))

greeetzzz....

Klik hier... :)
 
Lekker spontaan. :)
 
Lekker zeg
Loopt als een tiet cq gaat als een banaan
20 minuten werk petje af.

:okdan:
 
Wow :dj: :dj:

Techno, dit is een tegekke jam. Geweldig katte gekrijs en 303. Heerlijk. Lekkere flow. Veel beter als dat andere nummer. Is dit allemaal de rs7000? Heb je ook gesampled? Ik begin steeds meer zo'n rs7000 te willen....
 
Ja die RS is lekker niet?
Volgens mij kun je hier de dubbele filter aan het werk horen als ik het goed hoor.

Toch even een kritische noot tussen alle complimenten:
In het begin boeit ie niet zo maar dat hoeft dus ook niet altijd.(kan een leuk contrast geven)
Dan na de eerste break bouwt ie lekker op en dacht ik jaaaaa daar komt ie...
om het vervolgens net niet te halen. (=kippevel)
Wat hier naar mij smaak ontbreekt is een vette breakbeat!
De beat blijft gewoon te vlak op het moment dat ie gaat knallen.

Mijn advies, voeg een vette breakbeat toe op de heftigste momenten of na 2 a 4 measures om een extra lift te geven.
Een ride cymbal kan ook wonderen doen, probeer de heftige stukken te accenturen, krijgt het nummer nog meer drive!

Zitten hier nog samples in of is het 100% RS.
(wil evt. wel wat toevoegen als je wilt)

Ga vooral zo door en veel plezier met de RS,

Groetjes, Ronald.
 
Hey, bedankt voor jullie toffe reakties :)))
Het is puur RS7000 geen enkele sample gebruikt hoor en eigenlijk veel basisinstellingen, komt er gewoon op neer om wat aan knopjes te draaien :) ook geen dubbele filter hoor maar de LPF18 en 24.
Als ik wat meer tijd heb zal ik zeker er proberen wat aan veranderen en dan zal ik het opnieuw hier toevoegn.
Nogaamls bedankt
greetz...
 
Back
Top