dikke zuigende compressor

andreas

Nieuwe School
Lid sinds
30 augustus 2005
Berichten
1.021
Locatie
den haag
tips voor een compressor waar mn mix va n gaat zuigen (niet sucken!) op 10. tot 500 euro
 
hahaha wat worden we steeds duidelijker met de omschrijvingen zeg, tsjonge jonge jonge. Het belangrijkste is je bron. Die kun je zonder een compressor al flink laten 'zuigen'. Maja, voor hetzelfde geldt wil je side-chainen. Dus ja, wat bedoel je nou eigenlijk?
 
Focusrite Compunder is inderdaad een goede optie. Dat was jaren terug de facto standaard onder de nog enigzins betaalbare compressors. Deze compressor heeft een 'Huge' knop waarmee het diepe laag via een zijspoor weer bij het gecompreste signaal wordt gevoegd. Omdat er de laatste jaren weinig wordt gecommuniceerd over de compunder kan je ze nu regelmatig voor een leuke prijs kopen.
 
Is dit iets?
De meeste compressors kunnen alleen blazen maar deze heeft ook een zuigstand

champion-air-compressor-manual.jpg
 
Andreas> ik zou absoluut de Valley People - Dynamite eens checken.
Die kan ontzettend extreem ingesteld worden als het gaat om zuig- en pompklanken.
 
hahaha wat worden we steeds duidelijker met de omschrijvingen zeg, tsjonge jonge jonge. Het belangrijkste is je bron. Die kun je zonder een compressor al flink laten 'zuigen'. Maja, voor hetzelfde geldt wil je side-chainen. Dus ja, wat bedoel je nou eigenlijk?

T,is idd erg duidelijk.. hardware of software? :?
 
Veel compressors zijn hiervoor geschikt maar je moet iig een hebben een met side-chain functie. Dit kan natuurlijk ook met software.

De gehele mix zonder de kick stuur je naar een subgroep en hier plaats je de compressor op. De kick stuur je naar de master en naar de side-chain van de compressor en dan is het een kwestie van afstellen.

Maar bij alles Kinderen....overdaad schaadt ;)
 
Wat is bij de Focusrite Compounder de Key input eigenlijk?
 
Wat is bij de Focusrite Compounder de Key input eigenlijk?

Side-Chain input om de gate te triggeren.

EDIT: Verslagen door Matt..... :)
 
Ok thanks, niet voor de compressor dus.

Ik keek naar de Sound on Sound review.....zowel gate als compressor kunnen de key inputs gebruiken (staat verderop in de review). :)
 
Oh dat is mooi! Zou ook wel bijzonder zijn eigenlijk als Focusrite daarop bezuinigd zou hebben..
Ik ga het straks gelijk proberen :)

Thanks
 
Back
Top