Reaktor 5.8 is best wel ingewikkeld

VanHeckis

Vintage Garbage
Lid sinds
24 oktober 2002
Berichten
541
Locatie
Baarn
ik heb geprobeerd te zoeken naar een Reaktor thread op het synthforum maar ik kan niets vinden.

Mijn vraag:
Kan ik in mijn DAW (Cubase 6 artist) verschillende midi tracks gebruiken en koppelen aan 1 instance van Reaktor (1 slot in het vst rek) zodat ik met channel 1 bijv een Prism kan bedienen en met een andere track via channel 2 de Razor en met track 3, channel 3 de Junatek synth etc ....

Dus in plaats van 3 instrument tracks met 3 verschillende instances (vst slots) van Reaktor met 3 midi tracks een 'Ensemble' van 3 synths binnen Reaktor bedienen.

Ofwel, Is binnen Reaktor de mogelijkheid om multitrack recording te doen binnen een ensemble van verschillende synths.

Waar leer ik hier meer over?

Dank.
Antoine
 
Waarom laad je niet gewoon meerdere instances van de reaktor plugin? Wat is je voordeel om dit in één reaktor ensemble te doen?
 
Waarom laad je niet gewoon meerdere instances van de reaktor plugin? Wat is je voordeel om dit in één reaktor ensemble te doen?

Bedankt voor je reaktie.

Waarom?

1. Overzicht.
2. minder CPU resources nodig?
3. nieuwsgierig of het kan uberhaupt. Bestaat binnen Reaktor de mogelijkheid tot multitracken van verschillende 'synths'? Is er een DAW binnen Reaktor zelf of zijn de enige sequencers in Reaktor van het type STEP sequencer?

Dat is me niet duidelijk.
 
Er zijn verschillende soorten sequencers van stepsequencer tot analoge stijl sequencers met note en pitch value knoppen per stap tot lineaire sequencers.
Er is geen enkele restrictie die je tegen houd om de 3 ensembles via een reaktor audio mixer in 1 ensemble te bouwen. Dit vereist wel wat patchwerk maar dit is heel simpel.

CPU resources zal wel meevallen, het merendeel van de rekenkracht zit hem in de daadwerkelijke audio berekeningen en dit zul je bij een alles in 1 ensemble dus ook terug zien.

Je midi routen naar je plugin gaat je grootste uitdaging zijn. Ik weet niet genoeg van de recente cubase versies om te bepalen of dit kan zonder virtuele midi driver.
 
De MIDI routing zou absoluut geen probleem moeten zijn:
Zorg er gewoon voor dat de verschillende MIDI tracks een verschillend kanaal hebben, en bouw dan een router zodat je per kanaal kan bepalen waar de signalen naar toe gaan.
Kijk ook eens naar dit ensemble, ik vermoed dat alles wat jij nodig hebt (en meer) hierin zit.
http://www.native-instruments.com/i...&L=1&type=0&ulbr=1&plview=detail&patchid=8731

Mvg.

CoolRunning
 
Bedankt voor de reacties tot zover.

Die router lijkt wel wat op de Kore player qua UI .

Ik zal proberen de moed te verzamelen dit uit te proberen maar ik heb nog geen idee wat allemaal wel en niet kan in Reaktor. Wat dat betreft probeer ik nog uit te vinden wat de beste leermethode is. Tips zijn altijd welkom of moet ik gewoon door de zure appel heen en RTFM doen?

Ik ben nu zover dat ik wel een heel erg simpele synth kan bouwen maar meer ook niet. Het hele combineren gebeuren ontgaat me nog.
 
Hou het is gelukt.

ik heb gewoon een ensemble gemaakt met 4 instruments die ik via 4 aparte miditracks in cubase aanstuur. het enige dat moest gebeuren is even een audiomixer van het reaktor gebruikersforum te downloaden. de midi channels zijn heel makkelijk in te stellen per instrument afzonderlijk via de reaktor UI zelf aan de linkerkant (naast het main window) dus een extra midi router had ik helemaal niet nodig kennelijk.

of ik er ook iets aan heb verder moet nog blijken maar het was wel een goeie oefening.
 
Back
Top