Album of EP uitbrengen op muziekcassette

Bedankt voor alle tips!

Het uitgeven van een cd zou vandaag de dag natuurlijk het meest logisch zijn wat betreft het fysieke format i.v.m. verkoopbaarheid. Plus het is qua bitrates in dit geval gelijk aan de originele opnames. Maar persoonlijk heb ik niet zo veel met cd's. Voor m'n gevoel hangt er niks magisch aan vast.

Ik zit eigenlijk een beetje te twijfelen tussen twee fysieke formats: cassette en MiniDisc. Dit zijn de twee fysieke formats voor muziek waar ik het meeste mee heb. Beide zijn ook makkelijk en goedkoop in eigen beheer te produceren. Met uitzondering van professioneel drukwerk voor covers en stickers. MiniDisc zou nog het meest ideaal zijn. Er kan praktisch niks mis gaan wat betreft de opname, discs van enige kwaliteit zijn nog redelijk goed te verkrijgen en op de lange termijn kan er weinig tot niets mis gaan met een disc. Mits je er niet op slaat met een hamer uiteraard. :P

Beide formats zullen uiteraard niet als warme broodjes verkopen, maar daar gaat het ook niet om.

Minidisc.. Vergeet niet dat niet iedereen een minidisc speler heeft. Bijna iedereen heeft wel een oude stereotoren met cassettespeler of autoradio ofzo..
 
Bijna iedereen heeft wel een oude stereotoren met cassettespeler of autoradio ofzo..
Ik heb ook geen statistisch onderzoek gedaan, maar ik denk dat een kleine minderheid dat nog heeft. Misschien heb je gelijk als je het beperkt tot een beperkte leeftijdscategorie? (bijna iedereen ouder dan 100 zal nog wel een fonograaf hebben staan zeker :D )
 
Haha minidisc, heb er een weggegeven aan broer en nu nog 3 stuks staan :)
Die niet weggaan trouwens... DAT heb ik nooit gevolgd.
 
Gaat opzich wel lekker door die cassettes, ik ga er weer een paar bij bestellen en zo komt de oplage van mn cassette release al op 50 :D Had ik zelf eerlijk gezegd niet verwacht!

Whoppa, je bent sowieso goed bezig.............
 
Binnenkort gaat Playmaker (Belgisch label) ook cassestes van mijn album uitbrengen in een beginoplage van 30 stuks. Ben zeer benieuwd hoe dat gaat! Kan niet wachten om, net als vroeger, naar een bandje te luisteren in de auto! :D
 
Een release op cassette gaat er wel komen ooit, maar voorlopig laat ik het bij enkel de gratis downloads via Bandcamp en SoundCloud. Gezien het aantal downloads tot op heden lijkt het verkopen van 50 cassettes al een hele klus.

Misschien is het een idee om een Synthforum verzamelalbum uit te geven? 8)
 
Back
Top