Noise gate.

BananaWorld

Addicted to Music
Lid sinds
4 oktober 2002
Berichten
2.503
Locatie
Flevoland
Ik ben op zoek naar een noisegate, liefst voor een laag budget. De enige reden ervoor is om wat ruis eruit te filteren. Dus het is meer een aan/uit knop voor een kanaal bij een laag aantal decibels dan dat ik het als een echt effect wil gaan toepassen.

Nu kwam ik uit bij de Samson S-com 4 omdat die 4 kanaals is. Het compressor gedeelte ervan ben ik niet zo heel erg geinteresseerd in.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de s-com 4 of zou je misschien iets anders kunnen aanraden?

Alvast bedankt voor je antwoord
BananaWorld
 
Mijns inziens heb je meer mogelijkheden. Een noise gate is idd dicht of open. Verder doet hij niets met je signaal. Er zijn trouwens ook specifieke noise gates te koop die niets anders doen. Vaak wel iets duurder dan de low budget apparaten met alles aan boord (gate/comp/limiter). Een voorbeeld van aparte gates is Drawmer (maar niet goedkoop).
Dan heb je speciaal voor ruis (& andere bijgeluiden) nog apparaten als Denoisers. De oude denoisers van Behringer (made in Germany) vind ik zelf erg goed! Die kun je nog goed(koop) kopen op http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p3984.m570.l1313&_nkw=denoiser&_sacat=0&_from=R40 De zwarte modellen en de modelnummers anders dan de SNR2000 (dus de SNR2200, 202, 208 etc.) zijn de oude modellen. De SNR2000 komt niet meer uit Duitsland (maar doet wel wat je wilt/zoekt).
Verder heb je dan ook nog apparaten die meer gemaakt zijn voor gitaar, maar hetzelfde doen. Bijvoorbeeld de Hush serie van Rocktron. http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?sw=rocktron+hush

Als je last van ruis hebt zou ik dus eerder voor een ruisonderdrukker gaan dan voor een noise gate. Want als die open gaat heb je de ruis er wel gewoon onder.
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de tip. De ruis die eruit komt is niet zo heel erg storend, (het is vrij weinig namelijk) alleen als ik een synth solo speel dan wil ik graag alleen de solo horen.

Ik heb in ieder geval weer iets om verder mee te zoeken.
 
Bedankt voor de tip. De ruis die eruit komt is niet zo heel erg storend, (het is vrij weinig namelijk) alleen als ik een synth solo speel dan wil ik graag alleen de solo horen.

Ik heb in ieder geval weer iets om verder mee te zoeken.

Als de ruis van een synth komt waarop je op dat moment NIET speelt, kun je het af met een gate (als insert op de ruisende synth). Als de ruis van de synth komt, die je op dat moment SPEELT, heb je een ruisonderdrukker nodig als een Denoiser of een Hush oid (ook als insert).
 
Back
Top