Atari 1040ST Cubase 3.01

Ben groot fan van de ST(e). Van z'n schrille chiptunes tot de bizarre Midi apps. Dat laatste wilde ik toch even benadrukken.

http://tamw.atari-users.net/timidi.htm

Op deze page van Tim vind je een overzicht obscure midi programmatjes die gemaakt zijn voor de Atari. Van brainwavegenerators tot note-generators, van een minimoog clone uit de YM chip tot randomgenerators. Ik vond het erg leerzaam en een leuke intro in de Atari. Vreemd genoeg heb ik m'n Atari's nog nooit gebruikt voor syncing in m'n studio'tje :)
 
Cubase Audio voor de Atari Falcon werkt ook op grotere schermen. De Firebee is Atari Falcon compatible.


Het ziet er prachtig uit die Firebee maar ook hier ben ik niets tegengekomen wat duidt op een veelvoud van 16 midi kanalen middels usb o.i.d.

Ik zie hier:

http://www.atarimusic.net/index.php...t-for-music&catid=86:general-stuff&Itemid=359

wel dat er een ROM/Dongle-Port (internal connection plug) op zit maar kan ik daar mijn midex+ op aansluiten? Ik heb er nog 1 over, die ander blijft voorlopig in de Mega STE.



Wil men MiSt, Firebee, Suska en om het even welke Atari kloon dan ook echt populair maken, dan zal het mogelijk moeten zijn om meerdere midi outputs, van natuurlijk 16 kanalen elk, aan boord te hebben en het liefst gewoon aan te sluiten via USB. Dan hoef je niet op zoek naar Midex of SMP wat toch al bijna niet meer te vinden is.
Op Steem lukt het ook om mijn Roland Super MPU64 als midi interface te gebruiken (via de emulated Atari midi port) met een "extended monitor" maar daar ook is het gebruik beperkt tot slechts 1 van de 4 midi outputs.
Kan natuurlijk zijn dat er allang een kloon is die dit allemaal (64 verschillende midikanalen op een 1024x768 scherm o.i.d.) wel kan maar welke? Falcon is bijna niet meer te vinden en wat er dan al aangeboden wordt is ook nog eens peperduur.
 
Falcon is bijna niet meer te vinden en wat er dan al aangeboden wordt is ook nog eens peperduur.

Idd, ik zag er eentje staan op 2dehands.nl voor 800 euro. Ik heb mijn toendestijds verkocht voor 90 euro.... :(
Spijt dat ik heb! Pffff. De Falcon is op zich een fijne computer, maar er zijn er verschillende met lelijke timing bugs waardoor de SCSI-poort niet goed werkt.
 
Ik heb echt jaren met de Atari 1040 STFM gewerkt.

Ik ben begonnen met Steinberg Pro24 wat ik van mijn muziekleraar
van de middelbare school had gekocht. Hij had ook Emagic Notator
maar dat vond ik niks, daar kon ik niet mee werken.

Dus, Pro24, de voorloper van Cubase. Daarna op Cubase 2, dat werkte
altijd goed.

Later inderdaad ook overgegaan op PC en op een gegeven moment de
Atari verkocht.

Ik weet er nu weer eentje te staan, in doos, met monitor, en ik zou het
tof vinden om 'm eruit te halen en te proberen!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top