Atari 1040ST Cubase 3.01

L.A. Her0

High Tech Soul
Lid sinds
5 mei 2005
Berichten
232
Locatie
zwolle
hallo vriendjes en vriendinnetjes! ik ben de afgelopen week druk bezig geweest met m'n oude Atari en Cubase 3.01 en dat wil ik graag even met jullie delen :D

de Atari staat in verbinding staat met een Roland A880 midi patchbay. ik heb na veel klooien en hulp van o.a. Chris-W de boel draaiende. maar man, man.. wat een avontuur!!

ik ben niet nieuw met midi maar vond het geen makkelijke klus. er staan hier de volgende apparaten: Korg m1, Yamaha qy70, fb01, dx21, pss480, rx7, Boss dr202, dr550mk2, Nintendo nes met midines. dus ik alle kabels aansluiten en proberen de patchbay in te stellen. midi keyboard aan patchbay gehangen maar dat werkte niet. je moet de out van het midikeyboard naar de in van de Atari doen want werkte dan weer wel :)

pff, toen al die midi kanalen instellen van alle synths en drums... blijkt de rx7 niet alle mogelijkheden zoals tuning, pitch, layering etc. via midi te verzenden dus dan maar interne sequencer. zet ik cubase aan.. nee, rx7 loopt niet mee in sync. blijkt dat je in cubase het sync signaal apart aan moet zetten. al doende leert men!

waarom ik nog met Atari werk? dat doe ik eigenlijk uit geldgebrek. ik heb momenteel niet het geld om een Apple met Ableton aan te schaffen. omdat ik oude spel- en homecomputers spaar zoals Amiga's, Commodore's etc. had ik nog een goed werkende Atari staan. ik heb nog wel even een rm1x geprobeerd maar dat vond ik niet fijn werken. omdat ik van een goede vriend die Cubase dongle mocht lenen ben ik overgestapt op Atari en dat bevalt best goed!

zijn er op synthforum nog meer mensen die nog werken met een Atari of iedereen al overgestapt? zo ja, wat zijn jullie ervaringen en of tips? ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

ataricubasic22.jpg
 
Ik ben nog heel lang met de Atari bezig geweest, ook via een A880, maar tegenwoordig is het een en al laptop (windows) eigenlijk.