Mijn eerste cover!

SKMUSIC0320

Nieuwkomer
Lid sinds
13 april 2013
Berichten
3
Beste mede muzikanten/dj's en producers,

Zelf speel ik al een tijdje toetsen, echter ben ik nu ruim 4 maanden bezig met muziekproductie.
Ik moet nog veel leren, met name het afmixen etc. Maar dat kost even tijd!

Ben erg benieuwd wat jullie van mijn eerste probeersel vinden8)


Pink- Just give me a reason (Latin)


http://youtu.be/KYCmPtuKU9o

Groet!
 
De piano is in orde. Ik hoop dat je die life in hebt gespeeld, want dan ook nog eens complimenten voor je spel.

Alles wat er bij komt is minder goed.
Zo is de balans niet goed tussen het piano spel en de percussie.

Ik zou al die begeleiding wegdoen en alleen de piano houden. Die is mooi.

Paul
 
Inderdaad, eens de percussie erbij klinkt deze te hard tegenover de piano.
Beetje hermixen dus.
De andere instrumenten kunnen wat effect gebruiken want nu klinken ze echt midi-file demo achtig.
Iedereen moet groeien nietwaar en gaandeweg zal je wel inventiever in klanken worden en zal je de mixing beter kunnen inschatten.
Oefening baart kunst, dus laat je niet tegenhouden door soms wat rechtaan-rechtuit kritiek en leer er uit ;).
Go for it!

Cheers,
Exo.:mega:
 
Bedankt voor jullie reacties en tips! Ik ben een toetsenist, en moet idd nog werken aan alles eromheen. Maar komt goed, ik ga er verder mee! Bedankt!
 
Hoewel het niet mjin smaak is, zit de compositie wel goed in elkaar. Als hij op een cedeetje zou "the best of piano sounds Vol. 13", zou ik niet vreemd opkijken. Verder inderdaad eens wat spelen met reverb, volume, eq en dat soort zaken en kijk eens wat het doet met je track. Leuk man, dat leren!

EDIT: Oh, het was natuurlijk een cover...
 
Of wel de piano iets harder zetten, ik vond het niet verkeerd maar ik zou de begeleiding (drums and sax) wegdoen.

Als je zo piano speelt: chapeau!
 
Minder instrumenten op de percussie proberen en de balans met volumes zoeken voor elk instrument...Waar je sterk in bent hoor je duidelijk, 't andere moet nog groeien, maar daar heb ik de volste vertrouwen in...
 
Bedankt voor de leuke reacties. Vindt het vooral cool om te lezen dat vooral mijn pianospel goed klinkt. Ik speel al een tijdje, maar heb het nooit echt aan iemand laten horen, ik wist dus niet hoe het overkomt op mensen. Doet me wel goed, zit er nu zelfs aan te denken om lessen te volgen om nog beter piano te spelen:)

Bedankt!
 
Een nummer met dit soort instrumentaria moet je echt niet proberen in te spelen op keyboards, want dat hoor je te goed. De piano klinkt echt vreselijk midi... Ik geloof best wel dat het zelf hebt ingespeeld, maar zoek ofwel naar een wat betere VST/elektrische piano (of natuurlijk een echte piano, maar ik snap dat dat lang niet altijd mogelijk is). En die blazertjes klinken gewoon te goedkoop.... Je kunt wel echt goed spelen, om het toch nog een beetje positief te houden ;)
 
Back
Top