[EDM] Gloomer - FL-studio Creators

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.139
Locatie
België
Hey mensen,

Ik doe mee aan een vocal-contest :


Een hulde aan FL-studio creators.

Have fun ;)

Greetz,

Gloomer

Beluister hem hier :

 
Ik vind het gesproken deel van de intro erg lang duren. Ik weet niet of dat "verplicht" was vanwege de wedstrijd.
Het wegdraaien van het volume rond 3:05 vind ik niet zo geslaagd. (en later gebeurt dat nog een keer)

Het geheel geeft mij een rommelige indruk. Zeker op het einde is het "van dik hout zaagt men planken"
En ook het plotseling wegdraaien van het volume op het einde is niet heel mooi (mijns in ziens)

Paul
 
Hey thanks for the listens, guys !! Toppie ! ;)

De verplichting was om die vocal te gebruiken, zonder meer..
Ja, het klinkt rommelig, maar dat is met veel van mijn platen zo, ik doe dat bewust.
Wat betreft het wegdraaien van het volume op 3.05, dat is geen volume maar effectizer (een effecten plugin) erop gezet.

Wat betreft het wegdraaien van het volume op het eind, dat heb ik bewust zo gedaan.. dan komen die laatste woorden beter uit.

Nogmaals bedankt jongens ;)
 
Hey thanks for the listens, guys !! Toppie ! ;)

De verplichting was om die vocal te gebruiken, zonder meer..
Ja, het klinkt rommelig, maar dat is met veel van mijn platen zo, ik doe dat bewust.
Wat betreft het wegdraaien van het volume op 3.05, dat is geen volume maar effectizer (een effecten plugin) erop gezet.

Wat betreft het wegdraaien van het volume op het eind, dat heb ik bewust zo gedaan.. dan komen die laatste woorden beter uit.

Nogmaals bedankt jongens ;)


Dan zeg ik (maar het is smaak)
Het kan een speciaal effect zijn, maar dat hoort de luisteraar niet. Voor mij wordt het volume plots onverwacht teruggedraaid. Persoonlijk vind ik dat niet mooi.

Waarom bewust rommelig?
Ik vind het namelijk gewoon niet mooi. Klinkt wat amateuristisch en dat kan je toch niet willen nastreven.

Paul
 
linkje graag Gloomer op een of andere manier doen rechtstreekse sc dingen het bij mij niet =(
 
Thnx (Y)
wat vanaf 3.36 gebeurt super zou dat geluid gitaar achtig maken.....drums doen mij aan underworld, denken....einde is weird....zou eindigen zoals begonnen
 
Waarom bewust rommelig?

Ik kan er niet aan doen, maar ik hou ervan dat bepaalde geluiden "vuil" en distorted klinken.. Maar misschien bedoel je mix-gewijs rommelig ? Dat is omdat ik het mixen nog niet bepaald onder de knie heb, mocht dat het geval zijn..

Thanks Paul !! ;)
 
drums doen mij aan underworld, denken....einde is weird...

Wow, Underworld, geweldig.. Thanks man !!

Ja, dat einde is een kwestie van smaak denk ik.. Ik vind het goed zo.. De FL-studio creators nog effe in het vet zetten. ;)
 
Ik bedoelde idd mix technisch

mmm, ik heb thans ieder geluid naar een apart kanaal gestuurd en er EQ's opgezet.. De lage frequenties gecut.. Maar blijkbaar is dat niet voldoende.. :(
 
Ja man underworld de oude jaren 90 versie zegmaar die hebben ook van die knallende drums,luister maar goed naar 3.36;) super verslavend

inhakend op ptaurus, drums naar een bus sturen en met ssl compressor heel ligt tippen zodat het gleued of een multibandcompressor?
 
mmm, ik heb thans ieder geluid naar een apart kanaal gestuurd en er EQ's opgezet.. De lage frequenties gecut.. Maar blijkbaar is dat niet voldoende.. :(

Het is wat mij betreft ook een beetje de verhouding tussen de geluiden. Sommige staan net te zacht en andere (bijvoorbeeld de kick) vind ik weer net te luid.

Verder wel toffe track, maar hij knalt nog niet zoals zou kunnen.
 
mmm, ik heb thans ieder geluid naar een apart kanaal gestuurd en er EQ's opgezet.. De lage frequenties gecut.. Maar blijkbaar is dat niet voldoende.. :(
Een goeie (vind ik) tip van mij: mixen terwijl je je nummer maakt, en niet te ver achteraf dingen bij mekaar proberen te passen.

Maar goed, misschien werkt dat minder goed bij andere genres... ik maak vooral ambient/drone/soundscapes.
Hier iets van mij met wat meer "beat":
https://soundcloud.com/tt_cc/hc17-7-3-sandroids
https://soundcloud.com/tt_cc/144-seconden-100-slim-phatty
https://soundcloud.com/tt_cc/d-improv11
 
dat laatste stukske met die bass enzo derin vind ik super geweldig,al de rest ervoor nul

weird dat je het zolang laat trekken


je kan lang trekken,maar vroeg of laat moet het toch komen he,dat weet iedereen toch ;)
 
mixen terwijl je je nummer maakt, en niet te ver achteraf dingen bij mekaar proberen te passen.

Doe ik ;)

En ik heb naar je drie nummers geluisterd.. je gebruikt verdomd interessante geluiden, cool gedaan. Volg je op Soundcloud.. :okdan:
 
Best goed gedaan! Ik vind de breakbeat(sample) erg tof. En dat die kick iets op de voorgrond ligt is eigenlijk ook wel lekker.

De intro is echter iets te lang en vind ik niks toevoegen. Voor de rest lekker!
 
Back
Top