Get the Point . ... . .

Ik hou wel van hakken, maar als ik bij twee tracks na 2.32 minuut er wel meer dan klaar mee ben gaat het niet goed.
 
Ik heb "tree for boom" beluisterd en mijn kritiekpunten zijn

Het is inderdaad een vrij eentonig nummer. Nu weet ik dat deze stijl het niet van subtiliteit moet hebben, maar dit is wel het andere uiterste met alleen een Kick, toploop en Hooversound en af en toe staat de ene aan en de andere weer uit. Met de nadruk op af en toe, want daar zit m.i. geen idee achter. Het is net alsof je denkt laat ik dit en dit eens uit of aanzetten.

De Hoover zit links in de panning en dat is niet mooi voor een lead sound. Die verwacht je in het midden.

Kortom probeer de monotomie te vermijden en probeer ook enige lijn in je lead te krijgen. Houvast kan dan zijn om in elk geval in 1 toonsoort te blijven en een idee van akkoorden progressie in je achterhoofd te houden.

Succes
Paul
 
wat een kutnummers!


IGHT]eg wel...[/RIGHT]

Ik kan me voorstellen als je dit leest dat je dat niet als erg prettig ervaart. Het is makkelijk om wat te roepen, maar probeer dingen te onderbouwen en opbouwende kritiek te geven. Zeker met dit soort woorden vind ik de reactie een beetje beneden peil

(ik snap dat er onder de jeugd anders gesproken wordt, maar probeer het wel een beetje normaal te houden denk ik dan. Iedereen probeert zijn best te doen)
 
ha'k wel gedacht dit :D ... nee serieus, check de links eens en kijk dan op welke thread ze beide uitkomen... ze zijn dus ergens gepost met een bepaalde reden en vervolgens worden ze nogmaals in een nieuwe thread gepost waar ze ineens quasi 'serieus' moeten worden opgevat... vandaar dus, snappie?
 
ha'k wel gedacht dit :D ... nee serieus, check de links eens en kijk dan op welke thread ze beide uitkomen... ze zijn dus ergens gepost met een bepaalde reden en vervolgens worden ze nogmaals in een nieuwe thread gepost waar ze ineens quasi 'serieus' moeten worden opgevat... vandaar dus, snappie?

Ik had de links gezien. Ik snapte verder niet wat daar de achterliggende gedachte achter was (en nu kan ik nog niet meteen iets verzinnen). Als ik het wellicht wel zou begrijpen dan kan ik jou opmerking misschien ook beter plaatsten.

Nu denk ik alleen: deze jongeman wil zijn tracks nog eens onder de aandacht brengen en meer niet.....

Misschien ben ik te naïef


Paul
 
De Hoover zit links in de panning en dat is niet mooi voor een lead sound. Die verwacht je in het midden.

Hey, natuurlijk plaats je een lead over het algemeen in het midden. Ik heb alleen de lead in deze versie bewust uit fase gezet, ik snap dus niet helemaal wat je bedoelt met 'links in de panning'. Ik denk dat je niet bekend bent met faseverschuivingen want dan zou je meteen horen dat helemaal links, maar ook helemaal rechts precies hetzelfde spoor zit, maar dan net een fractie later ingezet. Het is wel rechts wat ik een fractie later inzet, misschien dat je het daardoor ervaart als 'links in de panning'.

Ik had de links gezien. Ik snapte verder niet wat daar de achterliggende gedachte achter was (en nu kan ik nog niet meteen iets verzinnen). Als ik het wellicht wel zou begrijpen dan kan ik jou opmerking misschien ook beter plaatsten.

Nu denk ik alleen: deze jongeman wil zijn tracks nog eens onder de aandacht brengen en meer niet.....

Ja, min of meer inderdaad want ik ben bezig met een remix van Wan to tree for boom.
 
@ptaurus.
Zoals ik al zei ben ik ben met een remix van Wan to tree for boom bezig. Hij is nog lang niet af maar hier is een soort van 'preview', of hoe je het ook wilt noemen. Het zijn gortdroge audiosporen, zonder effecten en zonder eindmastering. Wel goed afgemixt en de lead heeft een lichte delay en staat in het... midden!
 

Attachments

  • Child of arT - (preview album).mp3
    6,1 MB · Bekeken: 37
Ok dat fase verhaal zal wel.
Daar weet ik niet voldoende van, maar dat doet ook niet ter zake

99% van je luisteraars zullen dat ook niet weten. Het gaat erom wat je hoort en ik hoor de lead teveel aan de linkerkant. Hoe dat tot stand is gekomen is niet belangrijk.

Dan is m.i. deze techniek niet geschikt voor een lead sound of laat ik het zo zeggen ik zou deze techniek daar dan niet voor gebruiken omdat het lijkt op een panning.

Paul
 
Ok dat fase verhaal zal wel.
Daar weet ik niet voldoende van, maar dat doet ook niet ter zake

99% van je luisteraars zullen dat ook niet weten. Het gaat erom wat je hoort en ik hoor de lead teveel aan de linkerkant. Hoe dat tot stand is gekomen is niet belangrijk.

Ik ben dolblij met je reactie nu ik besef dat je het effect niet hoort, en dus niet herkent. Jij ervaart het zo en dan heb je gelijk, maar ik maak het en kan er nu rekening mee houden want ik zie waar de fout ligt, voor zover je het een fout kan noemen natuurlijk. Thanx!
 
Heb geluisterd.. :-)

Vind wel dat je wat te hard wordt aangepakt door sommige wijsneuzen... :-P
Je moet er wel lol in houden hoor!
 
Heb geluisterd.. :-)

Vind wel dat je wat te hard wordt aangepakt door sommige wijsneuzen... :-P

Hoe bedoel je?
Ik geef juist opbouwende kritiek.

"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

Ik hoor ook liever wat er niet goed is aan een track dan alleen maar te horen: "het is geweldig"

Paul
 
Back
Top