Child of arT - Beautiful stranger

Er is ook niks mis mee, ze heeft echt hits gemaakt waar je U tegen zegt. A-ha heeft me echt gepakt vanwege de synthesizers, Take on me bijvoorbeeld.
 
A-ha heeft me echt gepakt vanwege de synthesizers, Take on me bijvoorbeeld.

Ik moest even op Youtube zoeken, maar natuurlijk ken ik dit nummer!

Mijn excuses trouwens voor mijn iets te enthousiast knip en plakwerk in je topic.. :o:
 
Ik heb het nummer 3 seconden beluisterd (4 misschien?).

"it pays no justice".

Next!
 
tsja wat zullen we eens zeggen... de stemsamples van madonna met de bij elkaar gehaakte compositie (die voor het grootste gedeelte zo mager is als een chiptune) lijkt compleet niet te lijmen... dat pcies synchroon qua nootjes spelen met de stem zo af en toe getuigt ook niet echt van een briljante move...

ik denk dat ik het niet veel ga vinden, als't mag...
 
Jullie moesten eens weten hoe die acapella lp is, of was, die ik gebruikt heb. Ik kocht de partituren erbij en dacht het wel even te doen. Mijn hemel, tempoversnellingen, plotselinge toonhoogte veranderingen, ik wist werkelijk niet wat ik meemaakte. Ik moest echt aan de slag met Madonna, ik moest haar in één tempo laten zingen en ik moest haar wijzen op het feit dat wanneer je in een andere toonsoort gaat zingen het écht vals klinkt. Nah ja, na een week of zo stond Madonna goed genoeg in Cubase maar het was nog op bepaalde punten net iets te vals. En toen kreeg ik het aan de stok met Madonna wat definitief het einde was van die acapella plaat. Het zijn deze twee nummers, een derde hoeft echt niet meer voor mij. Nee, dit is leuk voor even maar hoe zo'n acapella lp wordt geleverd is werkelijk niet normaal.
 
... dat pcies synchroon qua nootjes spelen met de stem zo af en toe getuigt ook niet echt van een briljante move...

Ik moest wel, van wege het feit dat toen het in Cubase stond het op sommige punten nog net iets te vals was. Als je dan een melodie synchroon mee laat lopen camoufleer je die net iets te valse tonen. Kijk, ik moest natuurlijk Madonna gelijk krijgen met de partituur, maar dat lukte net niet. Als je dan een melodie, afgestemd op de partituur, synchroon laat meelopen met Madonna hoor je die net iets te valse tonen niet meer.
 
Ah, oké, bedankt dus voor de verklaring... Ja, helaas is Madonna niet bepalend zuiver qua zang, ook niet disastreus, als je goed naar de eerste albums luistert en vooral nummers zoals "into the groove" je ziet dat de akkoordenvariatie in de muziek geen grote sprongen heeft. Vocals van haar worden vaak verdubbeld om de timing/valse tonen te maskeren. Bijna alle grote hits van haar zijn in mineur akkoorden (La isla Bonita, Who's that girl, etc), zo blijf je lekker binnen drie/vier tonen zingen.

Maar dat terzijde, wat je deed als experiment klonk ook niet als een vooruitgang van bovenstaande. Geluidskeuze en manier van werken i.c.m. de bronmateriaal gaan niet samen. Je kunt het beter!
 
die snappik niet helemaal :?

Ik bedoel, als de grondtoon in mineur gaat en de akkoordenprogressies geen grote sprongen hebben, dan (zo voel ik dat als IK dat doe) heb je als zanger niet zo veel moeite met tonen... Maar misschien heb ik het mis...

Ach, genoeg blah blah, dit past ergens anders beter
 
Back
Top