Musikmesse Frankfurt

Tevens handig weetje voor de pappa's om de mamma's te overtuigen...

Er is een hele ruimte voor kinderen waar ze los kunnen gaan met instrumenten, spelletjes en voorstellingen onder toezicht van begeleiding.

Gaaf! Neem ik ze volgend jaar mee. Ze zijn dol op treinen :)
 
Wauw dat ziet er fantastisch uit! :D
Volgend jaar ook maar eens wat mensen ronselen.
 
Die kinderspeelruimte is er ieder jaar, maar die is bedoeld voor scholen in Frankfurt. Normaal is die werkplaats helemaal achterin de Messe. Omdat veel hallen maar half bezet waren, zo ook de 5.0 (toetsinstrumenten), was die hal in tweeën gedeeld. De drumhal was maar voor 2/3 in gebruik. Per slot is er toch een crisis aan de gang, wereldwijd...
Denk goed na voor je toch wel een pak geld uitgeeft op zo'n korte termijn...
Naar de Messe gaan kost toch wel iets.
 
Ben in een ver verleden ook een aantal jaren achter elkaar geweest, kon er goedkoop komen omdat een kennis van me bij Huigens muziek werkt en die er toch heen moest en ik met hem kon meerijden, brandstof kosten 50/50.
Entree was voor mij als trouwe klant trouwens gratis, hun (Huigens muziek) kregen als Korg, Yamaha en Roland dealer door de importeurs een bepaald aantal toegang kaarten toebedeeld.
In die tijd (eind jaren negentig) had je er trouwens ook handelaren van Vintage spul staan en was het nog interessant om er heen te gaan, tegenwoordig zijn het alleen de fabrikanten die hun nieuwste modellen tonen, die kan ik ook wel in de winkel bekijken, scheelt een hoop tijd en geld!
 
Die kinderspeelruimte is er ieder jaar, maar die is bedoeld voor scholen in Frankfurt. Normaal is die werkplaats helemaal achterin de Messe. Omdat veel hallen maar half bezet waren, zo ook de 5.0 (toetsinstrumenten), was die hal in tweeën gedeeld. De drumhal was maar voor 2/3 in gebruik. Per slot is er toch een crisis aan de gang, wereldwijd...
Denk goed na voor je toch wel een pak geld uitgeeft op zo'n korte termijn...
Naar de Messe gaan kost toch wel iets.

ik heb dit jaar maar eens overgeslagen sinds jaren, ik vond het vorig jaar al behoorlijk slecht aangezien toen de hallen al flink leeg waren, maar dit klinkt nog een stukje erger dan vorig jaar toen was die drumhal nog wel gevuld en was die kinderruimte tegenover die orgel / piano hal. Was het echt zoveel kleiner / leger dan vorig jaar?
 
... Was het echt zoveel kleiner / leger dan vorig jaar?
Helaas, ja. En die Chinezen vullen niet erg ;) Zie je een stand met alle soorten muziekinstrumenten bij elkaar, van orgel tot trompet en gitaar, dan is die Chinees...
Wij gaan hoofdzakelijk om mensen die we kennen te ontmoeten en dat is weer erg leuk. Ook voor de Duitse schranspartijen en een beetje om de komende lente te vieren, maar ja, daar heb je de Messe niet voor nodig.
 
Helaas, ja. En die Chinezen vullen niet erg ;) Zie je een stand met alle soorten muziekinstrumenten bij elkaar, van orgel tot trompet en gitaar, dan is die Chinees...
Wij gaan hoofdzakelijk om mensen die we kennen te ontmoeten en dat is weer erg leuk. Ook voor de Duitse schranspartijen en een beetje om de komende lente te vieren, maar ja, daar heb je de Messe niet voor nodig.

ja herkenbaar, die chinezen waren er vorig jaar ook al volop als vulling :)
Het is een beetje jammer om het zo snel te zien afbrokkelen, een jaar of 4 a 5 geleden was het echt onvoorstelbaar groot, maar de laatste 2 jaar gaat het echt hard achteruit met die synth en software afdeling.

Goed, afgezien van de gezelligheid (die ik dit jaar wel gemist heb) was het dus een goede beslissing om even een jaar over te slaan voor mij.
 
Zelf ben ik 3 jaar niet geweest. En vermoedelijk ben ik, zoals bij alle grote beurzen, weer voor 3 a 5 jaar genezen ;-)
Ik had het idee dat we er nu wat makkelijker doorheen konden lopen dan 3 jaar geleden. Tevens heb je voor consumenten sinds dit jaar de mogelijkheid om op vrijdag vanaf 14:00 t/m 18:00 rond te kijken voor een tientje. Kun je vast een beetje verkennen ;-)
 
Back
Top