RME: MADIface XT en meer.....

RME gaat los op Messe:

200dyle.png

MADIface XT (USB3.0)
Kleine interface met grootste plannen nu met USB 3.0

Verder: MADI Router, AES3 Router, AES3 Converter, OCTAMIC XTC, ADAT Router, ADAT Converter.

Meer info:
http://www.synthax.de/media/files/kataloge/Synthax-News-MM2013.pdf
 
is dat nieuws voor op een synthforum?
 
Absoluut! Daar moeten alle synthjes namelijk doorheen gerout worden zodat iedereen er later van kan meegenieten. Ik ben zeer geïnteresseerd, ik heb nog een MADI poort over vanaf mn PC!
 
Nu mis ik alleen nog een doosje met een hele hoop line-inputs zodat je die 192 kanalen ook daadwerkelijk vol kan trekken.

is dat nieuws voor op een synthforum?

Als synthforumveteraan zou je moeten weten dat je op REPORT moet hengsten in plaats van in de thread te gaan klagen.
 
Nu mis ik alleen nog een doosje met een hele hoop line-inputs zodat je die 192 kanalen ook daadwerkelijk vol kan trekken.
Ik denk dat je dat via een Hi end - Proff mengtafel moet doen ??
 
Dat lijkt me nogal een duur geintje - zo'n klein goedkoop MADI-doosje en dan 6 snoeidure racks er aan vast :D

De AI3 was goedkoop voor ADAT - is er iets dergelijks wat goedkoop is voor MADI of zijn we daar nog niet?

Jammer dat die nieuwe doosjes van Behringer dat niet kunnen...
 
192 kanalen A/D met MADI output zal wel wat kosten, ja.

Totdat Behringer het design van de RME totaal heeft geanalyseerd en gekopieerd en we een MADI-variant van een ADA8000 krijgen :Z


Overigens denk ik niet dat deze nieuwe MADIFace XT 'goedkoop' zal zijn!

De huidige versie van de MADIFace (ExpressCard) kost al 1350 euro, en die is een flink stuk simpeler qua features.
 
Die Frankfurt Messe, is dacht ik alleen volgende week zaterdag voor publiek toegankelijk? klopt dat?
is dat de moeite waard om eens rond te snuffelen tussen gear? mag je zelf wat bespelen? zijn er workshops?
of is het alleen maar verkoop? tis nogal een stukkie fietsen namelijk.
 
Als je in de muziekbiz werkt mag je ook eerder en ja, je mag ook aan de spulletjes zitten. Op de zaterdagen is het wel behoorlijk druk en een hoop standhouders hebben het dan ook gehad en zijn moe.
 
Mooi spul maar ik wacht al een tijdje op iets als een Totalmix FX ondersteunende AIO.
 
Misschien een rare vraag maar kan je nou die lelijke handvaten aan de voorkant weghalen? Ik bedoel haast al die RME breakout boxen hebben van die rare dingen, andere apparaten niet, kan dat weg?
Ik snap ook niet waarom of die RME apparaten zo duur moeten zijn, ik heb hier een Delta 1010 die nog steeds voor ongeveer 430 euro verkocht wordt, maar als ik (wegens het op tilt gaan, crashen, piep) een nieuwe RME zou moeten kopen met 8 in 8 uit dan ben ik ongeveer 1000 euro kwijt, (geen voorversterkers nodig). Waarom zo duur?
 
Ja, dat kan - daar zijn die gaten boven en onder voor. Kruiskopschroevendraaier er in en klaar.

Ik snap ook niet waarom of die RME apparaten zo duur moeten zijn
Goede conversie, uitstekende drivers, TotalMix is echt fijn in 't gebruik.

Een 2ehands Fireface 800 heb je trouwens al voor rond de 750. Echt een hele mooie interface.
 
Ik draai inmiddels de madiface XT een aantal weken;

Machine:

Computer: MacPro (trashcan model) 6 core 3.5Ghz, 32 GB, 256 SSD en TB drive
OS: OSX10.9.2
DAW: Logic X 10.6
Convertor: Orion32 (32 IO via MADI) deze is ook de clockmaster


Ik heb de Madiface aangesloten via een Matrox Thunderbolt to PCI express external adapter.
Hiermee kan je dus de Madiface via PCIe en Thunderbolt aansluiten

Eerst had ik het via USB2, nadat ik mijn PCI adapter had gevonden ben ik overgestapt naar PCIe, mijn Mac ziet idd nu de madiface als een PCI device en ik moest ook de HDSPe driver installeren. Daarvoor had ik USB drivers. De Madiface wordt echt een PCIe device dus.

Toen ging ik maar eens buffers testen en vergelijken.

-Orion32 zonder madiface (heeft eigen usb driver ook) 512 samples om genoeg overhead te houden

-Madiface + Orion32 via USB2, 256-512 samples buffer, maakte dus niet heel veel uit, maw die orion usb driver is erg goed, aangezien RME wordt gezien als de beste qua drivers en latency.

-Madiface XT + Orion32 via PCIe 64 samples!!!! OMFG

Dit betreft dan een Logic X project met 32 inputs van hw synths, 12 NI Maschine Channels, 2 AU synths,allemaal met hun eigen limiters etc. 4 bussen met dikke verbs, buscompressors en limiters en een mixbus met multiband compressors en Satin...


Conclusiie, dit werkt als een trein...Erg happy met deze set.
 
Yep hier madi hdspe pcie op core i7 met win8 ook 64 samples, werkt als een tierelier
 
Euh.. buffersize hangt volgens mij nog steeds compleet van je cpu af. Beetje vreemd om daar een AI voor te prijzen, niet? Ik draai met m'n 'goedkope' focusrite ook gewoon op 64 samples buffersize. Niks PCI(e)
 
Euh.. buffersize hangt volgens mij nog steeds compleet van je cpu af. Beetje vreemd om daar een AI voor te prijzen, niet? Ik draai met m'n 'goedkope' focusrite ook gewoon op 64 samples buffersize. Niks PCI(e)

Ook met een project zoals boven beschreven? of alleen 2 audio inputs opnemen?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top