Rob Papen Punch VST vs Ableton

MAKO2474

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2013
Berichten
562
Ik heb de Punch van Rob Papen zins gisteren op mijn pc/laptop gezet en maak gebruik van Ableton 9.02
Als volgt, de plugin werkt... Alleen nu weet ik gewoon echt niet hoe ik het geluid wat ik in Punch maak in Ableton als een bestandje kan recorden.... Zodat ik zelf kan knippen of puzzelen met het geheel.. Kortom mijn vraag hoe kan ik de muziek die uit de plugin komt vastleggen in Ableton????? Leek mij een simpelle opgave maar niet dus..................
 
Ofwel de output van het kanaal waar punch in staat naar een audio kanaal routen (dus output van je plugin kanaal instellen als input van je audio kanaal) en opnemen of de master recorden/bouncen.

De track waar Punch in staat is een insturment track en neemt dus zelf alleen midi op (rechts zit een knopje " IO" waar je voor je kanaal je input en output kunt selecteren).
 
Laatst gewijzigd:
Punch zet de loops die je maakt onder een bepaalde noot. Die noten kun je vervolgens weer achter elkaar zetten in Ableton. Dus stel dat loop 1 op de noot C4 zit, dan moet je in Ableton dus de noot C4 neerzetten waar je loop 1 wilt horen. Loop 2 zit dan op Cis4; waar je loop 2 wilt hebben, zet je dus de noot Cis4 neer. Enzovoort.
 
Heren, Bedankt voor jullie tips, het is geregeld!!! ;)
Ik maak gebruik van een pc met win8,,maar krijg toch steeds meer het idee dat win8 niet de juiste vorm is voor muziek gerelateerde zaken...
 
Heren, Bedankt voor jullie tips, het is geregeld!!! ;)
Ik maak gebruik van een pc met win8,,maar krijg toch steeds meer het idee dat win8 niet de juiste vorm is voor muziek gerelateerde zaken...
En waarom is dat?
 
Als je al een PC\Laptop hebt, heb je bij wijze van spreken een goed platform om muziek te maken.

De kunst is om je te verdiepen in de zaken die je reeds hebt en er niets meer aan toe voegen. Met enkel Ableton Live (standaard) en wat gratis instrumenten, zoals U-he Tyrell N6, TAL Noisemaker en voor drums ephonic (http://www.e-phonic.com/plugins/) kun je al een hele productie maken.

Er zijn zelfs quasi-gratis sequencers met een hoge kwaliteit op de markt (http://www.reaper.fm/).

Lees eens rustig de manual door van de software die je al hebt, stel hier wat vragen en laat je niet wijs maken dat je X of Y nodig hebt om muziek te maken op je computer.
 
Alsjeblieft zeg...... Wat is er virus aan dan? ( ik speel maar ff mee terwijl je jezelf verder ingraaft :D )
 
omdat windows 8 het duurste virus is dat oooooit is geschreven :doei:

Altijd "interessant" om dat te zeggen, maar slaat natuurlijk nergens op

En indien gevraagd naar een toelichting trek je ineens een lijn?

Als je zoiets roept zul je met uitleg moeten komen (en dat is niet 1 zin of zo)

wat heb je ervoor onderzocht?
hoe en welke besturingssoftware heb je vergeleken?
waar kunnen we dat onderzoek terugvinden?

Of praat je gewoon maar na wat je ergens hebt gelezen en dat in de meeste gevallen ook weer is nagepraat.

Sorry dat ik een beetje lullig reageer, maar ik sla altijd aan op mensen die roepen dat windows zo slecht is. Ik zeg niet dat het niet of wel zo is, maar het is meestal nergens op gebaseerd en laten we eerlijk zijn als het echt zo slecht was dan had het niet het grootste deel van de markt gehad. Iets wat slecht is overleefd niet. En er zal best e.e.a. over op te merken zijn, maar dat is over elk product.

Paul
 
Altijd "interessant" om dat te zeggen, maar slaat natuurlijk nergens op

En indien gevraagd naar een toelichting trek je ineens een lijn?

Als je zoiets roept zul je met uitleg moeten komen (en dat is niet 1 zin of zo)

wat heb je ervoor onderzocht?
hoe en welke besturingssoftware heb je vergeleken?
waar kunnen we dat onderzoek terugvinden?

Of praat je gewoon maar na wat je ergens hebt gelezen en dat in de meeste gevallen ook weer is nagepraat.

Sorry dat ik een beetje lullig reageer, maar ik sla altijd aan op mensen die roepen dat windows zo slecht is. Ik zeg niet dat het niet of wel zo is, maar het is meestal nergens op gebaseerd en laten we eerlijk zijn als het echt zo slecht was dan had het niet het grootste deel van de markt gehad. Iets wat slecht is overleefd niet. En er zal best e.e.a. over op te merken zijn, maar dat is over elk product.

Paul

pff niet zo serieus nemen, was ook maar een grapje, en die lijn trek ik om er geen mac-win war van te maken.

Ik heb jarenlang met windows gewerkt, ik heb alle mogelijke bsod's gezien, windows 7 is voor mij nog steeds de meest prettige windows. Ik vind dat MS een grote fout heeft gemaakt met win8 door de GUI zo enorm te richten op touch devices terwijl 95% van hun target group dit niet zal gebruiken op touch based devices. Ik ben een jaar of 4 a 5 terug over gestapt op mac en zal noio en te nimmer terug switchen naar windows. het gebruikgemak en intuitivieit zijn niet te vergelijken.

echter is Mac OSX ook niet perfect, zal ik ook nooit verhemelen. Maar in mijn ogen en voor mijn situatie is het een stuk beter.

Ik gebruik windows puur nog voor gamen of zaken die perse onder windows moeten.

Was verder niet van plan de zondag weer aan een mac/win discussie te spenderen.

Ik ga lekker het zonnetje in, geniet van het weer! :engel:
 
pff niet zo serieus nemen, was ook maar een grapje, en die lijn trek ik om er geen mac-win war van te maken.



Was verder niet van plan de zondag weer aan een mac/win discussie te spenderen.

Ik ga lekker het zonnetje in, geniet van het weer! :engel:

Ik ben nu eenmaal een serieus type..... ;-)
Die discussie zwengel je zelf aan......

Geniet van de zon, ik concentreer me even op de kasseien rondom Roubaix....

Paul
 
Ik vermoed dit na een aantal bug achtige terugkeerende probleempjes...Dat de software die ik gebruik (Ableton 9, een vijftal Papen VST) niet altijd even lekker lopen.. Dan heb ik nog het meest last van Punch die stoort op Ableton 9 of andersom... van Papen... Verdomde irritant!!!!! Ligt dit aan Win8 of wat.............
Ik heb nu een opzet zodat ik de muziek uit Punch krijg te horen over Ableton 9 en kan recorden, maar als ik record dan vallen in de meeste gevallen de effecten weg.. waardoor het gewenste resultaat er praktisch niet meer is te horen. Een instellingen probleem of toch ook een win8 knelpunt....
Nu heb ik ook een opzet proberen te maken om alle geluiden te splitsen, dat is gelukt. Maar krijg het in deze setup niet voor elkaar om dan te kunnen recorden..
Een laatste probleempje waar ik zo snel nog niet uit ben gekomen, is dat de muziek die uit de Punch komt en word gerecord in een Audio vorm word weergegeven ipv dat ik dit in een raster vorm zou willen..
 
Resume.... Het recorden 1:1 is inmiddels ook opgelost... Een instelling die ik over het hoofd zag....
 
Back
Top