Clean Machine

Qua beats zijn er ook wat "truukjes" om het interessanter te maken.

Op de site van de persoon van het YT filmpje staan kant en klare mide files om verder mee te werken. Hoewel ik meer in de techno zit waarbij dit goed werkt heb je hier mogelijk wat aan.

 
klinkt als so 90's......is er wat mis mee? ik vin van niet

een 4 to the floor bmm tss bmm tss, wat een verrassing
t is ook nooit goed he!
 
klinkt als so 90's......is er wat mis mee? ik vin van niet
zegt wellicht iets over je leeftijd, ben jij toevallig (muzikaal) opgegroeid in de 90's?
en de misser is voornamelijk dat het op 1 basis toon blijft hangen die dusdanig overheerst dat zelfs het 'bijzondere geluidje' daar weinig variatie in aanbrengt...
 
Begint wat meer vorm te krijgen, moet nog een beetje met percussie klooien maar instrumenten staan nu wel zo'n beetje voor deze track

http://soundcloud.com/raphiegrooves/clean-machine-v2
 
een 4 to the floor bmm tss bmm tss, wat een verrassing :okdan:

azijn2.png


-C-
 
Begint wat meer vorm te krijgen, moet nog een beetje met percussie klooien maar instrumenten staan nu wel zo'n beetje voor deze track

http://soundcloud.com/raphiegrooves/clean-machine-v2

De kick wordt op de 2e en 4e tel weggedrukt, door de clap wellicht?
dr zit een swing in, maar ik vind hem niet helemaal lekker rollen qua percussie. Kan ff niet uitleggen waarom.

-C-
 
het hoog van de kick wel iets, maar het laag hier niet/, de groove wringt i.d.d. een beetje, vind ik zelf wel weer lekker.
 
jij leest ook alleen wat je wil lezen he ....
:P:D

zegt wellicht iets over je leeftijd, ben jij toevallig (muzikaal) opgegroeid in de 90's?
yes sir, 33

en de misser is voornamelijk dat het op 1 basis toon blijft hangen die dusdanig overheerst dat zelfs het 'bijzondere geluidje' daar weinig variatie in aanbrengt...
bijzonder geluidje, welk ?...... voor de rest, i get what u mean :okdan:
 
Die groove, hij wringt. En volgens mij zit het hem in de ongelooflijk harde en a-dynamische 'percussie' en hihats. Alles gaat naar mijn gevoel op velocity 127, er zit geen verschil in luidheid tussen de nootjes, waardoor het erg rechtdoor klinkt. Geen dynamiek dus. Als je daarmee gaat spelen zul je snel merken dat een groove helemaal kan opleven door een paar accenten in bijv. een hihat loop. Concreet voorbeeldje nog: die syncopische rimshots, knallen maar door en door. Zet die eens zachter, en dan binnen de tel, de eerste noot zachter dan de tweede noot. Closed hats zachter zetten dan de open hihats werkt ook altijd goed i.m.o.
 
Ghost notes.....rollen zonder dat je het echt hoort, totdat je ze weghaalt.
 
Klinkt al een stuk rauwer (en in mijns insziens echter) dan andere nummers van je. Maar de drum sectie klinkt me te gecompresseerd en steriel, er is nauwelijks ademruimte. Voelt een beetje als een nauw blik aan.
 
Klinkt al een stuk rauwer (en in mijns insziens echter) dan andere nummers van je. Maar de drum sectie klinkt me te gecompresseerd en steriel, er is nauwelijks ademruimte. Voelt een beetje als een nauw blik aan.

Hoe bedoel je "echter" ? T.o.v. wat? En wat is je referentie qua "echtheid" ?
 
Hoe bedoel je "echter" ? T.o.v. wat? En wat is je referentie qua "echtheid" ?

Met "echter" bedoel ik de muziek die ik maak en smaak. Melodische electronische muziek met ergens een "hoek af". Dus de tips die ik geef komen onherroepelijk uit die richting (zoals iedereen die tips geeft proberen we om jouw muziek te duwen naar de smaak die hij\zij heeft). Dit volgt uiteraard omdat je een onvoltooid nummer openlaat voor kritiek van anderen, Kudos daarvoor.

Maar deze opmerking staat los van de technische bemerking dat de drums te benauwend klinken. Ik heb me ingebeeld om te dansen op deze muziek (4 uur, een beetje beschonken en gaan) en het voelt aan of ik geen adem krijg door een gebrek aan dynamiek.

Mijn referentiepunt is in bijlage - iets net in elkaar geprutst- en misschien volledig kutmuziek, naar het klinkt het volgens mij (niets van compressie en EQ) meer open dan jouw drums.
 

Attachments

  • Samboo2.wav
    2,6 MB · Bekeken: 16
Back
Top