Clean Machine

een 4 to the floor bmm tss bmm tss, wat een verrassing :okdan:
 
erg eentonig qua duyvis en wederom die echo crash die ook al in Dunton Green zat... naast de typische "deze moeten er per se in" sounds ook nog een raar geluidje die de boel quasi anders moet laten klinken? mix zal best weer dik ende ok zijn maar inhoudelijk is het broekafzakkend saai... vinnik dan he...
 
Klinkt als een slappe loop gevonden op een sample CD.
Om dit überhaupt en track te noemen gaat wel erg ver.
Wilde gaan skippen was het al voorbij.

Maak nou eens iets af en post dan een eindresultaat.
 
Er gebeurt veel te weinig, enkel en alleen meer sounds die gestapeld worden. Geen variatie in het drumpatroon waardoor het al heel snel saai klinkt. Er is niet echt een melodie aanwezig. De kick heeft geen bite, de clap is vrij plat en de HH te scherp aanwezig in de mix. De synth geluiden zijn op zichzelf ook niet al te spannend. Is misschien een beetje hard, maar hoop dat je er wat aan hebt.
 
dit is wel met afstand het beste wat je er de afgelopen tijd op gegooid hebt, :okdan:
toppie:halleluja
 
Vind de pad en arp achtig lead dingetje wel sfeer hebben en dus ook potentie hebben als track in totaal. Maar op een gegeven moment moet je toch echt eens track gaan uitwerken Raphie, want in feite zijn dit dus idd loops die verder gewoon dus goed klinken, maar muziekmaken is meer dan alleen geluiden maken.
 
Klopt, tis voor mij gewoon ff een feedback check, ik neem mee wat voor mij relevant is en de rest is natuurlijk niet minder waar, maar in dit stadium een beetje open deur. Volledige tracks volgen wel weer
Bedankt allen! Altijd waardevol.
 
De groove is lekker en ik vind het "nieuwe" geluidje wel tof :) Ik herken inderdaad wel wat de anderen zeggen over dat het lijkt op je vorige producties en het gemis aan variatie.
Wat betreft tips, sommige sounds zijn net iets te droog om perfect in de mix te vallen. Een heel klein beetje reverb of delay (welke je niet bewust "hoort", maar wel als je het weg laat) doet hierbij wonderen.

En ik weet hoe moeilijk het is om zonder muziekale scholing een melodie te maken. Er zijn wel een aantal dingen die ik gaandeweg heb geleerd die daarbij helpen. Bijvoorbeeld scales. Als je bijvoorbeeld kiest voor een a-minor scale, dan kan je 5 toetsen van de 12 uit een octaaf wegstrepen, en kan je daarbinnen experimenteren met melodie zonder dat het de hele tijd vals klinkt.

Wat betreft variatie, vaak is het voldoende om dezelfde melodie (het zelfde thema) op verschillende manieren in te zetten. Heb je iets verzonnen met korte noten, maak dan ook een variant met lange overlappende noten. Heb je een bassline gemaakt? gebruik die midi notes bijvoorbeeld in een arpeggio met een hoger geluidje. Gebruik "inversions", oftewel vervang een noot door eentje uit een octaaf hoger of lager. Op die manier kan je creatief op zoek gaan naar variatie zonder dat het een brei wordt van geluiden. Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Back
Top