zelfbouw synth

Origineel geplaatst door Synic
Bovendien zit er nog een MIDI-to-CV convertor in, dat is altijd mooi meegenomen 8P

alleen de midi/CV converter die erin zit is v/Hz en niet v/oct ... dit wordt alleen bij (voor zover mij verteld is) ouwe yamaha's.

ik ben natuurlijk altijd bereid om voor degene die hem wil bestellen / bouwen de handleiding en schema's enzo te kopieren (voor postzegel/kopietjeskotsen).

verder heb ik bij de herstelwerkzaamheden flink wat problemen gehad met bepaalde niet meer te leveren transistoren. er zit vreemd spul in omdat hij al enige tijd geleden ontworpen is. relativeer het maar aan de snelheid waarmee de ontwikkelingen in de computerwereld gaan ...

daarnaast doet een midi-synth het echt niet zonder EPROM, dus zorg eerst dat je weet of het mogelijk is om dat ding los te bestellen ...

b.
 
alleen de midi/CV converter die erin zit is v/Hz en niet v/oct ... dit wordt alleen bij (voor zover mij verteld is) ouwe yamaha's.
En Korgs (ms10 ms20 ms50)
 
Origineel geplaatst door 4-Tek
En Korgs (ms10 ms20 ms50)

hmmm .... ikke blij dat ik net een ms-10 heb gekocht ;-)

toch maar laten repareren die fatman dan ............ ik hou jullie wel op de hoogte van hun 'service-apparaat'

b.
 
Re fatman

Re fatman

Ik las al dat gesteggel hier over die Fatman, Prima ding en je kunt er lekker veel aan modificeren. Ik zelf ben momenteel een 3 octavige keyboard versie van de fatman aan het bouwen. Wordt al zeg ik het zelf, erg te gek.

De fatman is makkelijk te bouwen, alleen vergis jezelf niet er is meer voor nodig dan alleen maar een soldeerboutje van de gamma. Ik raad toch echt een soldeerstation een goede printplaat houder/montage rek etc.te gebruiken Daarnaast moet je hem uit amerika laten komen met een beetje pech (had ik dus) moet je als je pakketje in nederland aankomt toch nog BTW betalen. Wordt het toch nog duur. Maar er als je tegenwoordig nog echt een leuke analoge synth wilt zul je hem zelf moeten bouwen, of je moet 2500 pond neertellen voor de nieuwe MiniMoog.

groetjes Synthfreak
 
Back
Top