Roean - Ana (deep-house)

Roean

Stamgast
Lid sinds
22 april 2012
Berichten
193
Nog eens een productief dagje gehad en volgend nummer in elkaar gestoken. Wat vinden jullie ervan?

Thanks for listening!


https://soundcloud.com/deejayroean/ana/s-254V6
 
Lekker plaatje, misschien een beetje aan de droge kant. Vooral in de deep house hoef je niet heel voorzichtig te zijn met de reverb ;)
 
lastig, mijn hoofd bobt constant maar het wringt ook..
Ik vind de stabs niet zo goed bij de bas passen en het belletje niet bij de rest. Ook ben ik het eens met Crippless, er mag wel wat meer galm op! :) B.v. op de HH's en schuivers, met hier en daar een uitschieter. Lastig uit te leggen, meer Selected Ambient Works '85-'92 sfeer.
Ook klinkt het een beetje als een Cubase syndroom. Tracks gaan aan en uit, ik mis iets van variaties binnen de tracks...

Nogmaals mijn hooft bobt constant en ik vind de basis groove echt wel te hakken. In de club sta ik gewoon te swingen hoor. ;)
 
ik vind die hihat "stjikke sjtikke sjtik" remmen, knip hem eens in 2en en wissel maat 1/2 en 3/4 eens om? dan is die mooi contra met je chordstabje, nu speelt die bijna gelijk en daardoor leidt die af en remt die IMHO
verder mg je chordstabje wel een oktaaf omlaag en i.d.d meer reverb/delay
 
klinkt erg softwarematig en het is vals
 
Alvast bedankt voor de reacties. Hier kan ik weer verder mee werken :).

@Bass tis toch met harware synths gemaakt (wel plugins gebruikt op deze recordings).

Zal een update geven van een nieuwere versie.

Bedankt!
 
Update!

Heb met de tips van jullie gewerkt en ben benieuwd naar nieuwe reacties.

Alvast bedankt om te luisteren!


https://soundcloud.com/deejayroean/roean-ana-v2/s-rviZI
 
Er zit een lijntje in dat behoorlijk vals klinkt. Verder vind ik de baslijn niet lekker doorkomen.

Klopt wat vals betreft maar dat vind ik in deze nu net kunnen en maakt het een beetje 'anders'
Maar verder is er nog behoorlijk wat werk aan de winkel...
Zoals eerder aangegeven : het is meer dan blokjes copieren, aan en af zetten...

Maar ik heb al veel slechtere dingen gehoord op SF, dus al bij al kan het wel.
 
Thanks voor de reacties.

Ik merk ook dat ik vast loop met dit nummer. Krijg de flow er niet helemaal in. Misschien nog eens wat anders proberen en daarna terug aan deze verder werken.

Bedankt.
 
Ik vind je keuze van geluiden wel oke; maar hij klinkt wat ...eh... vreemd. Ik weet niet of het vals is of niet maar iets zit niet lekker maar maakt ´m tegelijkertijd wel weer redelijk onheilspellend... het is niet helemaal mijn ding maar slecht vind ik het ook niet.

Ik vind wel dat er in de beat iets meer zou mogen gebeuren, conga partijtje of zoiets? en een clapje die iets achter de snare aanloopt of iets dergelijks
 
Dat "valse" waarover hier gesproken werd, vind ik juist helemaal te gek! (hoewel je er wellicht iets meer mee had kunnen doen) Clap zou ik wat harder willen horen en is nu wat teveel naar rechts gepanned voor mijn smaak.

Die kick vanaf 5:12 vind ik mooi (mag iets meer laag hebben), die in het intro en erna is wat te wollig. Heb je die gedubbeld of zo? vanaf 6:26 misschien een halfopen HH erin tussen elke tel en af en toe een variatie in de kick. Idee an sich vind ik heel mooi.
 
Update!

Ten eerste nogmaals bedankt voor de vele reacties. Ik heb er nog aan verder gewerkt met jullie tips. (clap, conga, ...)

Ben benieuwd hoe jullie hem nu vinden.

Alvast bedankt!


https://soundcloud.com/deejayroean/ana-v11/s-dTSiV
 
@Dr. van lansberg: De kick is tijdens heel het nummer dezelfde. Hij is niet gedubbeld en er zit ook geen automation op dus normaal zou hij hetzelfde moeten klinken. Bedankt om te luisteren.
 
@paulb: heb er wat meer percussie ingestoken. Bedankt om te luisteren.
 
@fourier: De noten moet ik nog eens analyseren. Klinkt inderdaad beetje tegenstrijdig maar langs de ene kant vind ik het ook net iets hebben. Bedankt om te luisteren.
 
Hij is zeker niet slechter door de extra ''dingetjes'' erin geworden.
Blijf ´m vreemd vinden klinken maar kan ´m zeker niet slecht vinden.
Ofwel, goed gedaan!
 
Back
Top