Aplogize ft Emily Richards

Track is aangepast en vandaar dat hij tijdelijk niet beschikbaar was.
Heb nog een pianootje toegevoegd.
http://soundcloud.com/sk3letvm/apologize-master
 
Zoals gebruikelijk weer een fijne track man!

Twee comments:

1. Het eerste dat mij opviel is het ge-detunede sfeertje. In de achtergrond vind ik het erg mooi. Ik zou alleen de vocal een klein tikkie omhoog pitchen. Nu is het voor mij nog een beetje een regenachtige zondagmiddag (die kunnen trouwens best fijn zijn), waar ik liever een half bewolkte lucht hoor.
2. Verder: Wauw! (geldt voor de opbouw, de compositie, und so weiter).
 
Dag Dokter,

Altijd weer fijn om advies te krijgen van een pro. ;-)
Alvast erg bedankt voor je waardering !
Wat het pitchen van de vocal betreft bedoel je dat op een specifieke plaats, want in principe is het allemaal getuned op 2 na : "Can we get it right" ofte de laatste zin en de backing aaaahs ook niet.
 
Het zit hem inderdaad in de backing aaah's. Maar misschien kun je voor het effect ook de lead vocal een heel klein beetje hoger pitchen. Gewoon eens kijken wat het met je track doet. En ach, aan de andere kant weet je dat ik van vocalen en het mixen ervan 0,0 benul heb :D

Met "in de achtergrond" in de vorige post bedoelde ik die pike die lekker tegen het a-tonale aanschurkt en de piano die ten opzichte van de pads weer een heel klein tikkie hoger is. En dat vind ik allemaal dus heel mooi. :okdan:
 
Ik dent te weten wat je hoort. Het is de pad die ik gesampeld en bewerkt heb (mp3 uit een docu) - in bijlage. Om het looppunt tikje helemaal te verwijderen :
- downfilteren
- Loop Forward/backwards
> 2x stereo L/R onder 1 key
> 1 stereo sample -10 getuned

Eigenlijk is het dus de padstring die gedetuned staat tav de rest. maar omdat je je vermoedelijk op deze sound richt als ijkpunt in je brein (hij is immers de dragende factor) klinkt de rest wat detuned... zo iets ?
 
En de sample...
heb dus maar een kort stuk uit het begin. Bel eraf geknipt.
 

Attachments

  • Ambience 02-08.mp3
    233,5 KB · Bekeken: 41
En hier is dan het resultaat. Trouwens geen galm wat je hoort maar release. Leve de S5000 ! Blijft een ondergewaardeerd synthesizertje...
 

Attachments

  • AUDIO-10.wav
    2,2 MB · Bekeken: 60
Ik dent te weten wat je hoort. Het is de pad die ik gesampeld en bewerkt heb (mp3 uit een docu) - in bijlage. Om het looppunt tikje helemaal te verwijderen :
- downfilteren
- Loop Forward/backwards
> 2x stereo L/R onder 1 key
> 1 stereo sample -10 getuned

Eigenlijk is het dus de padstring die gedetuned staat tav de rest. maar omdat je je vermoedelijk op deze sound richt als ijkpunt in je brein (hij is immers de dragende factor) klinkt de rest wat detuned... zo iets ?


Het zou kunnen, klinkt niet onlogisch. Maar omdat ik geen absoluut gehoor heb, maakt het voor mij niet zo'n verschil te bepalen welk spoor ge-detuned staat. Ik zou die vocal gewoon graag een klein beetje omhoog gepitched horen :). Doe eens 0.1 of zo, alleen even luisteren wat het doet met de track...

Overigens vind ik het mooi om te lezen hoe je aan die pad ben gekomen. Ik vraag me dan af of je meteen bij de eerste keer horen (dus in de film zelf) al weet dat je dat geluid zou kunnen gebruiken in een bepaald stuk muziek. En als je gaat bewerken, weet je dan van tevoren al hoe het moet gaan klinken, of ga je vrij experimenteren en als het goed klinkt, stoppen?
 
Overigens vind ik het mooi om te lezen hoe je aan die pad ben gekomen. Ik vraag me dan af of je meteen bij de eerste keer horen (dus in de film zelf) al weet dat je dat geluid zou kunnen gebruiken in een bepaald stuk muziek. En als je gaat bewerken, weet je dan van tevoren al hoe het moet gaan klinken, of ga je vrij experimenteren en als het goed klinkt, stoppen?

Film is vaak een goede bron voor samples. Ik kan moeilijk voorhand bepalen wat het resultaat gaat worden, maar vaak is het wel bruikbaar. En natuurlijk leent de S5000 zich prima voor dit werk. Op zich is het dan wel een 'sampler', maar gezien de mogelijkheden die hij biedt (o.a. matrixmodulatie, ontzettend veel Lfo's, 26 filters) is het meer een synth waar je een sample kan beschouwen als basisgolfvorm.
 
Back
Top