Aplogize ft Emily Richards

ano220424

Dismembered
Dismembered
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.702
Deze ochtend begonnen met volgende ingrediënten :
3x JD990
1x S5000
V-Station
en...Emily !

https://soundcloud.com/sk3letvm/apologize-ft-emily-richards
 
goed gemaakt en mooi gepolijst :okdan:
en wederom goed naar Delerium geluisterd :)
 
Fijn als je er van kon genieten.
Dank je. Ga nog eens opnieuw mixen want ben nog niet helemaal tevreden met Bass/Bassdrum combinatie.
 
zo zie je maar weer dat je geen bomvolle studio nodig hebt voor interessante muziek :eureka:
 
zo zie je maar weer dat je geen bomvolle studio nodig hebt voor interessante muziek :eureka:

Dat klopt als een bus.
Is niet wat je hebt dat telt, maar wel wat je er mee doet.

Even een geinig detail : er is op geen enkel kanaal EQ gebruikt in dit stuk.
Het komt er op neer om de complementaire sounds te gebruiken en vooral eerst balans te maken.

ik gebruik eigenlijk nooit EQ ben daar nogal basic in haha
Een top FOH soundengineer zei me ooit : juiste bronnen behoeven doorgaans weinig eq. Beetje compressie, beetje galm en klaar.
 
Laatst gewijzigd:
ik gebruik eigenlijk nooit EQ ben daar nogal basic in haha
 
Heel mooi! Kick kan wel iets meer punch gebruiken, misschien ander sample overheen layeren?

Bedankt voor het compliment. Wat de kick betreft kan ik niet anders zeggen dan dat die op mijn monitors (Quested) toch behoorlijk pets klinkt.
Misschien iets meer buik ja.

mooie track man ! ;)
Zal ik voor jou een CD'tje schrijven met al m'n recente tracks ? ;-)
Bedankt m8 !
 
Laatst gewijzigd:
is emily niet beschikbaar om wat EBM vocalen te doen?
 
sKeLeTvM;1611994 Een top FOH soundengineer zei me ooit : juiste bronnen behoeven doorgaans weinig eq. Beetje compressie schreef:
bij live akoestiek ook vooral een kwestie van de juiste microfoons bij de juiste bronnen..

ik heb doorgaans eq-ing in electronische muziek nooit zo gesnapt tenzij voor een sweep effect ofzo. of misschien als je een volle 48 tracks moet mixen
als de synth-sound goed is hoef je ook niet te eq-en
 
klopt, ieder geluid heeft z'n eigen bereik, past dat niet in de mix andere geluid kiezen
enige gebied is zeg maar het <80hz gebied waar veel lage frequencies kunnen "stapelen"
bass en kick kan je sidechainen om dat op te lossen maar wat ruime d.m.v. low cut op andere andere sounds is vaak wel lekker
 
nee hoor, is gewoon een makkelijke techniek om ruimte te maken
niet iedere sidechain hoeft als een pompende afrojack te klinken ;)
 
en niet iedereen maakt 4 to the floor do the sidechain pump :P
 
Back
Top