Loopje nr. 42

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Lid sinds
8 februari 2010
Berichten
3.997
Hmmm... 't is al laat hè? Ieder normaal mens ligt te slapen...

Maar dit verse trackje-in-wording moest er echt ff uit!
Ik zal morgen nog wel ff over mijn speakers luisteren of de mix een beetje klopt..

http://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop

Het is vast nog wel een beetje eentonig... :S
Maar ik vond het zelf mooie akkoorden.
Misschien nog een toonsverandering? Of niet?
 

Attachments

  • (2006-07-16)_191.jpg
    (2006-07-16)_191.jpg
    7,6 KB · Bekeken: 37
Inmiddels over m'n speakers geluisterd en de mix wat aangepast... :-)
 
De beat gaat me te snel.. te pompend door die hi hats... waarom geen relaxtere hi hats (langazmer, minder hits per maat - hoe zeg je dat? dus 2 hist per maat ofzo) aangezien de rest relaxed overkomt..

leadsynth melodietje er bij? kabbelt nu wat flauwtjes door..

Verder klinkt leuk hoor...
 
De beat gaat me te snel.. te pompend door die hi hats... waarom geen relaxtere hi hats (langazmer, minder hits per maat - hoe zeg je dat? dus 2 hist per maat ofzo) aangezien de rest relaxed overkomt..

leadsynth melodietje er bij? kabbelt nu wat flauwtjes door..
Dank voor uw oor!

Een leadsynth erbij? Ik kan het proberen, maar het zou te druk kunnen worden...

Zelf vond ik die snelle beat wel leuk om het wat opzwepender te maken!
Hmm, zal minder hh proberen...

Vinden jullie het een beetje op een zeevaardersliedje lijken? Dat is nml. de bedoeling...... :S
 
Dit heeft nog wat 'Scep-edits' nodig.

Het is makkelijk gezegd maar het mist een soort van hoogtepunt, het kabbelt lekker van het begin tot het eind zoals altijd maar het mist een soort van leadsound inderdaad. Op 2.22 komt er iets in wat je misschien wel tot een lead kan maken in je komende edits! Ik kan het moeilijk omschrijven omdat je het heel zacht in de mix hebt gezet, het is soort van ritmische 'Ehh' sound.
 
Dit heeft nog wat 'Scep edits' nodig.

Het is makkelijk gezegd maar het mist een soort van hoogtepunt, het kabbelt lekker van het begin tot het eind zoals altijd maar het mist een soort van leadsound inderdaad. Op 2.22 komt er iets in wat je misschien wel tot een 'hoogtepunt' kan maken in je komende 'Scep-edits'! Ik kan het moeilijk omschrijven omdat je het heel zacht in de mix hebt gezet, het is soort van ritmische 'Ehh' sound.
Dank! Een leadsound erbij dus.........
Ehh... :-P Is natuurlijk wel weer ff prutsen dan...

Maar is het nou een zeemans(-vrouws)liedje?? :S
 
Niet echt een leadsound erbij wat mij betreft, maar meer aanpassingen/veranderingen van de bestaande sporen lijkt me beter.
 
Haha, ik trek me nu maar ff niks van al jullie kritieken aan..
Ik vind het een prachtige track! Met liefde gemaakt...

Morgen ga ik weer nadenken..
 
Ojee, het schept toch wel een hele verantwoordelijkheid, zo'n synthforum! ;-P
Daarom ben ik toch maar een update aan het uploaden...
En het was nog wel mijn bedoeling dit weekend erg lui te doen! :S

http://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop

*edit* hij is nu omhooggeladen, 109,7 mb maarliefst... :S
 
Laatst gewijzigd:
Schitterend! Jezus, ik herken nog niet eens de vorige edit. Je hebt er ook andere gefilterde loops in gedaan, en als er één ding is waar ik van hou dan is dat dat.
 
Nou ja, een paar suggesties dan Scep:

Op 1.18 zet je de beat in en ook de track, maak het stuk daarvoor wat minder druk dan komt de beat er beter uit.

Dan werk je vanaf 1.50 via 2.06 naar 2.22, en daar vind ik het heel chill worden. Maar maak het iets duidelijker dat je daar, 2.22, naar toe werkt. Dan komt het stuk van 2.22 tot 2.55 veel beter tot zijn recht.

Dan via 3.26 werk je naar 3.58, maak het ook hier duidelijker dat je via 3.26 naar 3.58 werkt.

Meestal door dingen uit de mix te halen kan je veel bereiken op punt 3.58, kijk maar naar punt 2.22!
 
Back
Top