loopje nr. 88 - oldschool?

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Lid sinds
8 februari 2010
Berichten
3.997
Krijg een beetje een oldschool gevoel bij dit trackje (in wording)..

U ook?

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-88

Groeten
animaatjes-dansend-20454.gif

Scepticist
 
Dank! Het was tot nu toe een paar uurtjes werk.... :-)
Ik vind het een groot compliment dit van een Gabbermuziekproducer te horen!

Maar er zullen vast Synthforummers zijn met venijnigere kritiek?? :-D
 
Een paar dingen waar ik eerst aandacht aan zou schenken:

- De kick klinkt nogal plastic;
- Je zou wat meer gebruik kunnen maken van het stereobeeld, en wat meer galm kunnen gebruiken op de 'lead' zodat het wat minder droog is...
- ...maar nu ik het nog een keer luister ben je misschien beter af met wat meer contrast tussen de elementen: de lead mag best een stukje harder dan de rest. Nu lijkt het alles ongeveer even belangrijk.
- Er zitten hier en daar een paar lelijke dissonanten in, zoals rond 1:40;
- Het einde is niet het einde.
 
Dank voor de opmerkingen! Ik zal het aan een nader onderzoek onderwerpen... :-)
 
- Heb wat met de kick geprutst... Maar moet dat nog wel later vandaag nog even over mijn speakers horen...
- Zit wat meer galm op de lead. Voor het verbreden van het stereobeeld heb ik nog geen ideeën..
- De lead staat wat harder.. Andere geluiden wat zachter..
- Dissonanten zijn er volgens mij nu uit.. :-)
- Voor het einde heb ik nog geen beter idee... Open eindes vind ik trouwens ook wel kunnen...

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-88

Wat ik trouwens in de OP vroeg is of het idd oldschool klinkt... Daar heb ik nog geen antwoord op...

Cheers :koffie:
Scepticist
 
Hoi Scep
Herinnerd mij idd wel beetje aan oldscool. Ook aardig qua opbouw en melodie.
Om het stukje nog leuker te maken zou je de lead lopende de track mee en mee aan kunnen laten zwellen en steeds dominanter mee kunnen laten doen tot de overgang (zou het spannender maken).
Einde vind ik goedkoop. Zou je ritmiek b.v. langzaam uit weg kunnen halen en uitfaden. Maar het is natuurlijk up to you
 
Hoi Scep
Herinnerd mij idd wel beetje aan oldscool.

Mooi, dan maak ik mezelf niet belachelijk....... :-D

Om het stukje nog leuker te maken zou je de lead lopende de track mee en mee aan kunnen laten zwellen en steeds dominanter mee kunnen laten doen tot de overgang (zou het spannender maken).
Einde vind ik goedkoop. Zou je ritmiek b.v. langzaam uit weg kunnen halen en uitfaden. Maar het is natuurlijk up to you
Ok, ik zal kijken wat ik kan doen...

Wel begin ik op dit moment weer in een fase te komen, dat ik me uitermate begin te irriteren aan het deuntje. Ook de mix ben ik nog niet tevreden mee...

Dus het is misschien riskant er nog iets aan te veranderen... :-)
 
Ik vind het zeker aangenaam. Maar om beetje van de (ik gok 90's) te horen wezen, mag 't wat agressiever. Ik denk aan fiocco enz. Jan vervloet, die dingen. Zo nét ietsje meer uithalend. Geen idee hoe dat moet hoor.
En grappig: met die 88 te lezen, dacht ik direct aan deze - wat 't totaal niet was, je track :)

https://www.youtube.com/watch?v=LLgKdZPYx8U
 
En grappig: met die 88 te lezen, dacht ik direct aan deze - wat 't totaal niet was, je track :)

Dat is idd iets heel anders.. :-D

Heb ´m even met rust gelaten en nu weer wat geprutst..

- kick weg bij overgangen
- iets meer volumeopbouw op sommige stukken
- over een beter einde nagedacht, maar daar heb ik nog niet echt inspiratie voor.. :-)

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-88
 
Vind het op wat kleine puntjes (die ik zelf anders zou hebben gedaan) best goed klinken. Opbouw is zeker goed.

De meer staccato-achtige melodietjes zitten er lekker strak in en goed in balans qua mix. Daarentegen zit komt er zo nu en dan een string/pad geluid voorbij met daaronder met grote hoeveelheid galm die drukt in het laag (hoor em rond 0:30 en 0:47.. enzovoort.. ), dat geeft een groot contrast.
Weet niet of het de reverb is of een lager gespeelde noot in de pad/string. Het is nu te dominant tov de kick en het basgeluid. Misschien is helpt dip maken in het laag-mid met een EQ op dat geluid/ en de reverb. :)

Het geluid rond 0:30 en 2:00 (soort van chromatisch bespeelde percussie sample) heeft naar mijn mening veel reverb.

Qua melodie vind ik het wel goed in elkaar zitten, ligt prettig in het gehoor. :)
 
Vind het op wat kleine puntjes (die ik zelf anders zou hebben gedaan) best goed klinken.

Dank voor de feedback!

- Heb de lage pad wat zachter gezet
- Minder reverb op het ´bell´ geluid

http://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-88

Jammer dat ik voor deze upload de reacties van een bekeerling tot het scepticisme moest verwijderen! (Tragmadat) :-D
 
Eenmaal.... Andermaal... Ok, dan ga ´k aan ´n nieuw trackje beginnen!

Ik kan trouwens ineens de embedded SC-player niet meer afspelen in het forum. In XP en Linux..
 
Ik heb hetzelfde probleem ineens met de SC embedded tracks hier (W7 FF). Ze verschijnen wel maar klikken op 'play' resulteert in niks...

Gisteren werkte het eventjes weer nadat ik deze opmerking plaatste... :-)
 
Back
Top