techno track in de steigers

Zet er eens een lage sinusbass onder, die je flink sidechained op de kick
 
Die kick klinkt een beetje te "plastic" in de punch vind ik. En hier op de monitoren mag er nog wel wat (sub)laag bij.

Percussie geluidjes zijn mooi helder en scherp.

Vind het persoonlijk wel erg eentonig worden.
 
Ga van de week verder en het vervolg neerzetten. Voldoende tips om op verder te werken. Thanks
 
Verder gewerkt aan de bass....
Hoe klinkt de bass, nu beter?

https://soundcloud.com/tripplejef/versie2-technotrack-in-de
 
oja blijft nog wel een ruwe schets ;)
Neem me wel voor deze keer elke keer iets tot posten tot het eindresultaat.
 
Ik kan er helaas weinig over zeggen. Op mijn laptopluidsprekers en niet al te beste losse pc-luidsprekers hoor ik de baslijn helemaal niet. Zit blijkbaar in een frequentiegebied dat die kleine / goedkope luidsprekertjes niet kunnen weergeven.
 
Das jmmr,
klinkt naar mijn inziens beter maar naar een paar uur opzij gezet te hebben te druk modderig in het lage gebied. Morgen weer verder schaven
Ik zien een nummer aankomen dat weken gaat duren

O,ja voortgang zou ik posten :D
 
weer een stukje verder, het nummer gaat steeds verder weg van de techno kant. Maar dat geeft niet :engel:

https://soundcloud.com/tripplejef/versie3-technotrack-in-de
 
Laatst gewijzigd:
Nu wel een goede hoofdtelefoon bij de hand, baslijn klinkt wel lekker in combinatie met de kick. De synth die er op +/- 30 seconden inkomt zit heel erg op de achtergrond en de tail / reverb lijkt de kick of baslijn wat in de weg te zitten. Mag wat mij betreft best wel wat meer op de voorgrond. Ter vergelijking misschien wel aardig: op mijn laptopspeakers (waar ik de baslijn dus niet hoor) lijkt die synthlijn wat meer ruimte te hebben en ligt daardoor wat prettiger in het gehoor.
 
Dank vooor je feedback, synth lijn heeft een dubbele laag, die gaat weer weg. Had het gister avond aangezet en concludeerde hetzelfde. Ik moet het altijd even opzij leggen en dan verder gaan. Volgende week weer een update, best grappig dit elke keer een update plaatsen:)
 
Dat heb ik nou ook :D

Qua bass: probeer nogmaal een lage sinusbass met lange decay die alleen stuwd, sidechained, tussen de kick en je meer hogere basje véél hoger highpassen zodat die boven de kick en sinubass speelt en ze niet in de weg zit, je kan hem dan altijd mee sidechainen, om het gevoel te geven dat die ie er wel tussen hangt, maar qua EQ moet je echt een stuk hoger cutten
 
Had een lage sinus bass met hetzelfde bass lijntje er lager onder ondergezet, komt dus nog niet helemaal goed door.
Ik ga verder met je advies en toch maar de bass halen uit de pulse, die is wat voller. bedankt voor je feedback!
 
Belangrijkste is de layering en EQ, ze moeten elkaar qua frequencies niet in de weg zitten
Ze hoeven IMHO ook niet hetzelfde patroon te spelen
De kan best de subbass een donkere offbeat ooompha laten doen, terwijl je het hogere basje bijv 8T's laat spelen voor de stuwing en swing. Tis gewoon experimenten tot het samen valt
Meeste tracks met stuwende basslines hebben qua maat vaak maar 1 soms 2 strategische geplaatste subbass sinus noten, maar met een sneller sawbass rifje er bovenop
 
Overlap in frequenties worstel ik regelmatig mee..... Helaas en drukke week, maar volgende week een update!
 
ok, versie 4 we naderen het einde. Nu komt het bijschaven.
Wat zijn de meningen van deze versie?

https://soundcloud.com/tripplejef/technotrack-in-de-steigers-1
 
ik luister hier op 'n lullig logitech setje (wel met sub) dus kan over je mix weinig zeggen behalve dat het mid van alles behalve de drums wat meer aanwezig mag zijn. met name in de synth die vanaf 1 minuut op komt zetten die mag nog wel wat harder.

je break is vrij plotseling en die hats blijven maar doorratelen er gebeurt te weinig. misschien hier nog wat mee kloten?

Na de break wardt hij wat saai maar misschien ligt dat aan het feit dat de kick zo prominent aanwezig is.

verder is hij wel lekker hoor! goeie kick en mooie gruizige hats.
nu nog wat meer diepgang en je hebt me helemaal te pakken :biertje:
 
Ik zit een beetje klem met werken naar een climax, hoewel aan de andere kant ben ik wel tevreden over de "flow". Morgen verder aan werken en dan even opzij gaan zetten. Thnx voor je feedback
 
Back
Top