techno track in de steigers

jefz

Triple
Lid sinds
23 juli 2005
Berichten
1.530
Locatie
Aan het water
Maar weer eens wat posten....
Ik ben bezig met een techno track (eerste ruwe schets)
Zit erg te twijfelen met de bassline, op mijn moniteren is die zwaar maar niet overheersend. Op mijn referentie speakers (thuis beneden) buldert het te erg.

Hoe klinkt bij in jullie mening? lang intro.... eerste ruwe schets :D

https://soundcloud.com/tripplejef/technotrack-in-de-steigers
 
Over de track nog niet echt een mening aangezien het wel veel nog van hetzelde is. Maar de bassline klinkt op zich goed hier, maar ook over monitoren.

Anders proberen alles onder 50hz wegsnijden van de bassline? Het verschil zou je niet moeten horen en dat zou wel wat energie moeten wegnemen van de lagere freqs.
 
Lage frequenties zijn al weggesneden, goed om te horen dat het ergens anders ok ok klinkt. Dan ligt het aan mijn referentiespeakers :)

Idd nog heel kaal, eerste aanzet en veel geluiden nog niet meegenomen in de ruwe versie.
 
Lage frequenties zijn al weggesneden, goed om te horen dat het ergens anders ok ok klinkt. Dan ligt het aan mijn referentiespeakers :)

Idd nog heel kaal, eerste aanzet en veel geluiden nog niet meegenomen in de ruwe versie.

eehh, ik zou me niet 100% focussen op mijn mening, want ik heb hier thuis ook hetzelfde probleem. Op monitoren / headphones klinkt het goed, maar op mijn 5.1 in de woonkamer klinken sommige probeersels van mij als een grote basslaag terwijl andere gelijksoortige techno dingen ook wel bassheavy klinken maar niet ZOOO.
 
Zit te experimenteren met een distorted bass vandaar de twijfel. Meer observaties?
@nomare thanks!
 
Klinkt goed hier op zich. De baslijn mag misschien zelfs wat meer naar voren.. hij lijkt wat ver weg te zitten in de mix..
 
Dit klinkt al goed.. ik vind vooral de drums lekker klinken.. strak en compact..
 
@gloomer: thanks!

@payt: hij is idd erg laag, is ook mijn bedoeling om het "pompende" gevoel te krijgen.

@furious5: thanks! begin mijn vermona drm steeds meer te waarderen :-)

Goed om te horen dat deze versie al goed overkomt!
 
Hmm, ik ben wel liefhebber van techno, maar vind deze track (nog) niet echt boeiend, niet stuwend.
Ik mis de drive van een goede technobeat.

Kan nog komen! Kick klinkt lekker...

Mag ook wel een tandje sneller ?
 
ik vind hem goed, bass mag nog wel wat meer sub hoor! heeft genoeg rond de 80hz maar de echte sinusdruk rond de 50hz is er nog niet. kan een gave track worden. verb op de diverse spontane geluidjes mag ook nog wel wat groter.
 
Thanks voor de feedback, zal snel een update neerzetten. Ga eerst nog maar eens goed kijken hoe de bass beter kan komen in de opzet. Qua workflow moet ik eerst de basis goed hebben staan anders raak ik het spoor bijster.

Nog tips hoe de bassline verder naar voren te brengen? Wat wordt hier precies mee bedoeld?
 
das wel weer die standaard Fruityloops kick zeg die hoor je tot vervelens toe in house
 
Zie mijn post in andere draadjes ben zeker nog wel op zoek naar het maken van een goede kick.
was juist wel tevreden over deze kick. gebruik overigens geen fruityloops ;)
Heb je een vb wat jij zou gebruiken?
 
daar heb je niets aan want ik maak geen house
 
een goede kick?
het gaat toch om hoe het hele nummer klinkt?

je kan karnemelk mengen met lekkere eieren maar dat maakt geen goed pannekoekbeslag
 
ja dat snap ik, maar je geeft als feedback dat je kick niet lekker vind. Vandaar probeer ik uit te vogelen wat jij dan wel lekker vind klinken om je feedback te snappen
 
ja maar wat ik lekker vind doet niet terzake, het is toch jouw muziek? :?
 
Back
Top