Nieuwe track Ill Drumma.

sorry, maar das echt teveel distortion!
klinkt zowel qua geluid als qua muziek als een oude fasttrackertrack, uit mijn gare 486 opgenomen op een casettedeck...

Sorry,

Kan er niet veel meer van maken.

Succes!

C
 
je eerste synth kraakt bij de break.. de break duurt ook wel erg lang.. En de kick is wel erg distorted.. en ik zou af en toe van melodie veranderen.. ik begrijp de opzet, maar ik zou'm nog veel meer uitwerken... Neem je tijd zou ik zeggen.. Good luck !! ;)
 
Veeeeeeel meer uitwerken...het is nu nog niet veel meer dan een opzet/
 
Haha ok bedankt in ieder geval voor de reacties.

Dat de kwaliteit minder is dat begrijp ik. Ik ben lerende en geen audio engineer met een studio van 25k. De bass is idd behoorlijk opgefokt en vervormd misschien dat daar wat aan gedaan moet worden want het klinkt erg buitenaards en eigenzinnig zo lol.

Dat de melodie in de break kraakt dat weet ik maar hij komt niet in het rood. Kijken of ik dat ook eruit krijg. Waarschijnlijk wel met een fader die waarschijnlijk te ver open staat in de plugin die ik heb gebruikt.

En het was voor mij al een heel geworstel om die melodie passend in de maat te krijgen omdat het letterlijk eerst was ingespeeld met het keybord, maar ik snap wel wat je bedoelt met een opzet. Dit moet eigenlijk de basis voorstellen van een meer varierende melodie volgens jou?

Cheers
 
Ik vind het niet meer dan een bak met herrie zonder samenhang.
Het is ook allemaal erg herhalend waardoor het snel saai wordt.

De bass is constant hetzelfde, zit geen verloop in. Ik zou die meer een patroon laten volgen. Nu wordt het herhalende wel erg benadrukt

Verder een abrupte overgang bij de eerste break.
De break staat vervolgens niet in verhouding tot wat ervoor zat en zonder enige aankondiging knalt er dan een saw in. Ik zou die saw overigens af en toe een rust geven. Rust is een sterk punt in de muziek. Nu is alles aan elkaar gesmeerd. De sidechain op de saw maakt het er niet beter op.

En de saw ratelt maar door (ik geef commentaar on the fly zoals je misschien merkt). Ook een saw sound moet af en toe ademen.

Breaks komen plotseling, er is geen opbouw naar die break.......

Het pieuw soundje zit ook geen tonaal verloop in. Waarom speel je nergens echt noten? (behalve dan bij die saw-lead)

Ik heb de track van A tot Z geluisterd en vind de track niet zo goed. Zorg voor meer spanning en voor een soot akkoorden verloop. Al is het maar een klein beetje. Ook zou ik de drum track zelf wat spannender en afwisselender maken. Denk ook aan een opbouw naar de breaks toe en weer een opbouw naar het vervolg toe. Nu zet je gewoon iets aan of uit.

Je zou ook wat meer met filters kunnen werken. Dat voorkomt ook weer saaiheid als je maar in hetzelfde akkoord blijft spelen. Want 7 minuten in 1 akkoord is wel erg veel van het goede.

Succes in elk geval.
Paul
 
Haha thx...
Ja idd de overgang naar eerste break is vrij abrupt en ook opeens verassend en onsamenhangend met wat ervoor zit... Bij afbouwen is dat toch een stuk anders en daar heb ik nog wel moeite mee..
Dat er meer moet gebeuren met de saw, ook rustpunten etc ben ik ook met jullie eens... Verder kijken of ik het eentonige en "snel saaie" eruit kan krijgen... Ik denk dat de track dan een stuk beter is...

Dat pieuw geluid wil ik er graag inhouden. Als ik er aan ga sleutelen loopt het helemaal de soep in en kan ik het beter helemaal weglaten.

Dat er aan het begin weinig noten zitten omdat ik het een tikkie industrieel en donker karakter wou meegeven ipv dat vrolijke toonrijke gedoe...

Ik ben een beginner en snap wel wat jullie willen zeggen... Ik moet meer aan de knoppen draaien in de loop van de track naar gelang van wat de bedoeling is voor het vervolg. Ik zal kijken of ik er iets mee kan.

Nogmaals thx.
 
Back
Top