Nieuwe Buchla Music Easel

4000 is een meer realistische prijs dan alles wat er boven zit....
dat een origineel een veelvoud ervan kost heeft denk ik met exclusiviteit en verzamelwoede te maken...

in de 4000 zijn de onderdelen, behuizing, bouwkosten en de winstmarge voor een goed percentage (zoals op bijna alle producten min. 30% denk ik) ingecalculeerd....

ik denk toch ook dat het wat nipt is hoor,maar het is niet onmogelijk als ze er echt heel veel maken,het ding heeft ook geen presets,en het keyboard lijkt erg cheap

het zou wel een product kunnen zijn gemaakt met oog op volume en dan kan de prijs zelfs nog lager.

Het is een beetje afwachten,met die nieuwe eigenaars weeet men nooit (hoeveel $$ er achter zit)

Hij ziet er in elk geval heel lelijk uit en zeker geen 4000 waard,dit gezegt zijnde zou een echte clone van een 208 minstens het dubbele waard zijn en zeker verkopen.
 
met winst maken is niets verkeerd maar zelf zou ik gaan voor winst door volume en niet door exclusiviteit

De exclusiviteit met winst maken door volume zit hem in de portefeuille van de bouwer.

Voor de fabrikant blijft het helemaal gelijk ,veel voor weinig of weinig voor veel ,hij heeft exact dezelfde som als hij wil

Dus je stelling van 'zelf zou ik gaan voor winst door volume en niet door exclusiviteit' klopt niet.

Er is wel een groot verschil voor de klant.
 
Quote:

yes, 208 is a clone of original. 218 is new tech.

The prototype card I built joins a wifi network of your choice and makes all of the functions of the card available via OSC (Open Sound Control) messages. The iPad app will be preset mgr and allow live control of params. Or you can control it from anything that can send OSC.. I've been testing with MaxMSP, works great and very low latency.
 
waarom zou je.
 
discussies over prijzen voor een nieuw komend product is altijd interesant,vind ik dan toch..
 
Er gaan rumouren over 4000 voor de set.
Wat ik eigenlijk raar "goedkoop" vind.
De stickers op de touchplate is ook wel minder.

aangezien je buchla kenner ben monopoly ,..kunje wat explainen ..voor de leeken ;-] ist een compleet concept keys / vco,s filters ens ..of wat
:doei:

ken m [de eazle ] ook aleen van u tubes
:kroon:
 
Jezus Dennis wat ga je weer lekker los voor nop.

Casper heeft zeker een punt, $4000,- is een redelijk prijs. Hoef je hem toch niet zo voor aan te vallen?
Dat Buchla spul is naar mijn mening gewoon zwaar overhyped en overpriced, zeker die 200e meuk.
4000 voor de easel zou leuk zijn.
Maar ik zie al meer overspannen reacties van Buchla fans op andere sites......stel je voor dat het betaalbaar zou worden.

Chill ff joh.
 
Back
Top