Nieuwe Buchla Music Easel

Buchla beweerde dat ze de easel met de orgionele ua726 ic zouden leveren.
Niet dus, een goedkope ssm2212 en goedkope wobblie potmeters.
 
Ik ben eerlijk gezegd nooit zo gecharmeerd geweest van Buchla en de 200E series die ze hebben voortgebracht. Maar goed das een kwestie van smaak.
 
Dat is een v/d redenen dat ik ben afgehaakt ik heb die van "Zen" gezien op de modulair meeting in DenBosch tranen in je broek.
 
en ik zie ook geen tempco zitten.

Ja wel mooie gaatjes aan weerszijde van de chip voor eentje, maar ja, die was thru hole natuurlijk, en dat kunnen die chinese kindertjes niet meer.
 
maar aan de andere kant, misschien dat ze toch een inverstering van 0,06 aankonden en dat er ergens een smd tempco zit.
( onder het chippie of aan de andere kant van de print.
maar zonder doet hij het ook, zolang het maar niet gaat waaien.

en ik denk dat ze bij buchla nu ook weten dat de ua726 toch echt op zijn.
(al zon 30 jaar)

:mega:
 
Ik heb er onlangs nog 2 gekocht. :) Maar je moet het nu doen met wat er her en der op de markt komt, er is geen continue leverancier van 726 waar je een productielijn op kan vertrouwen.
 
Nicolas heeft ze van mij en ik had ze van boops, die kwamen uit een batch die nu in een aantal 208r's rev2 zitten. (En het doen)
 
En die liggen nu gewoon achterin mijn Mini (handig toch die ruimte tussen het frontpanel en de bodem achteraan), in de hoop dat ik ze nooit nodig ga hebben. Ik slaap beter met die dingen in huis.

Maar dat was inderdaad dus NOS en bij mijn weten zit er niemand op een significante voorraad NOS, dus gaat het Buchla of anderen niet lukken nieuw spul in relevante hoeveelheden te produceren met 726. En die clones gebruiken, daar wagen ze zich schijnbaar niet aan.
 
Buchla beweerde dat ze de easel met de orgionele ua726 ic zouden leveren.
Niet dus, een goedkope ssm2212 en goedkope wobblie potmeters.

Moet ik Buchla van mn wish list halen denk je? Ik had ze altijd hoog staan, dacht altijd prijs naar kwaliteit, maar nu ga ik twijfelen..
 
Moet ik Buchla van mn wish list halen denk je? Ik had ze altijd hoog staan, dacht altijd prijs naar kwaliteit, maar nu ga ik twijfelen..

Je moet helemaal niets ;)

Ik heb er vorig jaar op de Messe op gespeeld en nog een keer bij een collega, maar wat ik vooral vond tegenvallen was de crappy aanvoelende interface van potmeters. Over de looks kan ik niet anders zeggen dan hulde, want hij ziet er gewoon verder vet uit. Het 200E Buchla geluid moet je gewoon van houden, maar dan zou ik toch zelf eerder voor een Serge gaan (TKB + Animal oid)..
 
Misschien een naïeve vraag, maar is het niet een beetje kort door de bocht om het ding te beoordelen op zijn parts list, ipv zijn klank?
 
nou, je wilt er natuurlijk wel de nodige jaren lol van hebben, en dat gaat niet zoals hij nu inmekaar gezet is.
vooral als je hem veel gebruikt zal hij volgens mij binnen de kortste keren mankementen gaan vertonen.

ik vind hem wel prima klinken.

:mega:
 
Back
Top