Muziek registreren op naam, copyright.

Oke....het is heel simpel, download van de Buma site het PIEB formulier, vul dit in en klaar.
PIEB is productie in eigen beheer.
 
psies...
De perser wil een verklaring en dan is een ondertekend stuk papier niet voldoende.
Het gaat in eigen beheer en niet via een platenmaatschappij dus een PIEB formulier (Publikatie In Eigen Beheer). Kan je zo van de Buma site halen en opsturen.
 
Mooi! Bedankt jongens. Die PIEB was ik eerder nog niet tegengekomen.

Mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn in wat voor muziek er op de plaat komt, klik hier onder op de link van m'n website (soort van). ;)
 
Gelukkig is het heel simpel om even het PIEB formulier te vinden op de Buma site. Vind alleen maar info over wat een platenmaatschappij moet doen als deze werk van derden wil verveelvoudigen. (edit: Ohja, en wat ze per plaat moeten betalen.)
Hebben ze het anders genoemd inmiddels? Bij de downloads kan ik ook niks vinden dat er op lijkt.
 
Ik heb zelf ook een andere, maar die is uit 2009....mail ze anders even om de link te vragen.
Als dat niet werkt dan even Record industrie mailen, ik krijg hem altijd van hun:)
 
Ik heb zelf ook een andere, maar die is uit 2009....mail ze anders even om de link te vragen.
Als dat niet werkt dan even Record industrie mailen, ik krijg hem altijd van hun:)

Had Buma inderdaad al gemaild. Zal morgen wel horen of het de goede is. (in een zeer gunstig geval schat ik zo in)
 
Vrij simpel en goedkope oplossing.....registreer je met 1 naam op alle social media, het liefst met website ed. .....elke publicatie is van jou, komt van jou af.

Eerste de beste die na jou publicatie(datum) claimt dat het van hem is heeft een majeur bewijs probleem, goedkoper kan volgens mij niet. :)
 
Ik snap m niet. Wat is er tegen een BS registratie? Dat kost je namelijk niets, je werk is beschermd, en je kunt alle kanten in.

Iedereen zeikt altijd op BS, maar ze doen echt goed werk. Maar goed, t kan natuurlijk altijd ook op een moeilijke manier...
 
hoe kom je erbij PPP dat BS gratis is ? zolang je niet substantieel omzet kost bs je geld.

Lid worden van Buma/Stemra is zinvol als uw zelfgeschreven werken regelmatig op radio of tv uitgezonden worden, als u regelmatig met uw werken optreedt of als uw werken vastgelegd worden op cd of dvd. Als u niet veel composities of songteksten maakt en u gemakkelijk zelf kunt controleren waar en wanneer deze gebruikt worden, kunt u in plaats van lid te worden van Buma/Stemra uw rechten ook zelf exploiteren. U kunt in dat geval zelf de voorwaarden bepalen en een vergoeding innen als uw werk wordt gebruikt.
http://www.bumastemra.nl/leden/lid-worden/

Kosten van het lidmaatschap
Inschrijfgeld eenmalig € 45,76
Jaarlijkse bijdrage € 63,55
Bron:http://www.bumastemra.nl/leden/lid-worden/word-lid-als-componisttekstschrijver/

je kan ook voor 30 dollar oid eenmaliglidmaatschap t ook bij de Amerikanse auteurrechtenorganisatie registeren als auteur en publisher. Heb op een of andere manier meer vertrouwen in de Amerikanen dan Nederlanders :o:
 
Laatst gewijzigd:
Klopt, maarrrrrrr: de basis uitkering bij bs is 70 euro per jaar. Meer dan het lidmaatschap kost, dus 'gratis'. Eenmalige administratie kosten kan wel kloppen. Maar, voor 45 euro heb je nooit je creatie ergens anders juridisch goed beschermd.

Heb al tig plagiaatzaken en andere narigheid gehad, en geloof me, ik ben heel erg blij met een organisatie als bs. In de media worden ze altijd als uitzuigers neergezet, maar de praktijk is toch echt anders.

Je kunt overigens nig steeds naar de Buma Stemra Townhall meetings. Mocht je sceptisch zijn, ga daar ns kijken, en leg je vragen eens voor. Er gaat n wereld voor je open!

Maar al te vaak zijn 'via via verhalen' in omloop, die niet blijken te kloppen. Als je muziek maakt, en t word uitgebracht, meld je dan aan. De stemra uitkering op n cd single met n oplage van 500 stuks, is al 123 euro! De moeite waard dus!
 
Ja, zo is het idd. je bent goed op de hoogte, jou kan je geen halve waarheid verkopen :P.

Ben het met je eens als muzikant je werk niet aanmelden bij oa buma/stemra u crazy. Ook als je het zelf uitbrengt aanmelden. Dat is DE organisatie waar je van betaald hoort te krijgen. T is een extra bewijs middel
 
Laatst gewijzigd:
@PPP, het gaat niet altijd om geld bij een ieder. Ik hoef er niets mee te maken te hebben, omdat ik het als "bedrijf" niet vind stroken met mijn gedachtegoed.
Het is al vreemd genoeg dat ik middels een convenant met de perser verplicht word door een belangenvereniging (BS) om papierwerk in te leveren. Jij vind dat moeilijk doen, terwijl ik het als een onterechte papierwinkel ervaar.
 
@PPP, het gaat niet altijd om geld bij een ieder. Ik hoef er niets mee te maken te hebben, omdat ik het als "bedrijf" niet vind stroken met mijn gedachtegoed.
Het is al vreemd genoeg dat ik middels een convenant met de perser verplicht word door een belangenvereniging (BS) om papierwerk in te leveren. Jij vind dat moeilijk doen, terwijl ik het als een onterechte papierwinkel ervaar.

Zo kun je het natuurlijk ook zien. Het rare is dat je (in ieder geval bij Nederlandse perserijen) de Stemra wel eerst af moet rekenen, ook als je geen lid bent bij BS. Je kunt het dan via een formulier wel weer terug vragen, maar je zult het wel voor moeten schieten.

Maar ik heb wel vaker gehoord van cd's waarbij de makers van de muziek geen lid waren bij BS, en toch hun werk op de cd lieten zetten. Dat is een keuze, maar weet wel dat iemand geld opstrijkt voor rechten van jou muziek....
 
Back
Top