Goede Pre-Amp gezocht

Die Golden Age Project Pre-73 ziet er ook wel interessant uit. Ik zag ook dat er een DLX versie is die een low-cut, insert en Pad adjust heeft. En dat voor €125,- meer. Heeft iemand daar ervaring mee?!

Ja .. Ik heb er twee, DI is bruikbaar voor bassgitaar en mic pre is een poor mans neve met high end sound. Ik vind ze errug fijn en doe ze niet meer weg.

Kwa zelfbouw zijn de pre amps van seventh circle audio helemaal de shit, begin je met een rack met twee neve clones en een DI en bouw je rustig uit met API clones en john hardy .. Is tot nu toe prijstechnisch het beste voor het geld minus de tijd voor de bouw dan naar mijn mening.

Of een api lunchbox met sound skulptor, of whatever .. De modules kan je ruilen en wisselen verkopen als je andere sound zoekt.

Maar mijn kern is beetje neve beetje api, later een beetje tubes .. Dan heb je alle smaken wel toch? Leuker is om door een complete chain te tracken .. 1073, la2a, 1176, neve eq ... Daarvoor heb je weer die duitser die complete chains in een 19" unit bouwt
http://www.diygallery.de/

Suc6 .. Grtz Chielio
 
De originele .. Op het effect van de filters na was er geen verschil in sound, heb dat niet handson kunnen vaststellen .. Vergeef me als ik ernaast zit.

Kwa universele preamp beginnen met neve of api, api is wat punchier voor drums .. Neve is wat meer bigger than life voor vocals heel kort door de bocht nu.

Ff nadenken of je zelfbouw, custom made of offtheshelf wilt hebben en budget is ook niet geheel onbelangrijk. Huur anders eens wat bij lobbes ofzo, 3 smaakjes ofzo dan leer je snel wat het doet.

Doe dan vooral veel multitrack en mixen, de subtiele blend ga je dan merken .. Een op een vergelijken is zo subtiel vaak en lastig te beoordelen, vind ik.
 
Heb je de DLX versie of de originele?! Zit er verschil qua klank tussen die 2?

Qua smaakjes....ik heb nog geen idee wat ik wil. Ik houd van een warm, vol maar ook helder geluid. Geen idee wat daar bij past.


Ik heb ook 2 originele GAP pre 73's Dat zijn gewoon superbakken voor een vriendelijk prijsje. Minpuntje bij mij is wel dat de zekeringen er af en toe uit klappen, en als ik er een vervang heb ik rode verf aan m'n handen! :D Komt vast doordat ik ze meteen besteld heb toen ze uitkwamen dus heb ze uit een van de eerste batches, zal nu allemaal vast beter zijn.. Wat erg praktisch is is dat ze aparte mic en line ingangen hebben en die kan je gewoon aangesloten laten zitten en door elkaar heen gebruiken.
hier zitten de line's standaard op de patchbay en een mic of gitaar prik ik er evt. voor op de unit in; PERFECT!

Hoe groot de meerwaarde van een echt goede pre is tov. een standaard interface pre (ofzo) hangt zoals eerder gezegd echt af van de bron (en het doel). Als je bronnen gaat tracken die dynamisch van zacht naar heel hard gaan dan is een goede pre een absolute must om een fatsoenlijke opname te maken. Bij een gelijkmatige synth pad bvb. zal je dan weer weinig winst boeken met een betere pre.
 
Wat fles zegt .. Right on the money! Bij mij klappen de zekeringen er nooit uit btw
Heb soms wel een kraakje op een unit, na opwarmen is die dan weer goed.
 
we hebben lunchboxje met api 512c, tubule en 2 maal dav bg501s. lunchbox is wel een dure oplossing uiteindelijk. Wel leuk om aan vrienden mee te geven als zij iets gaan tracken.

ik vind de DAVs het wel erg goed doen. Voor synths zijn preamps minder belangrijk dan kwaliteits effecten imo.
 
Persoonlijk zou ik Art, en GAP (wat wel veel beter is dan Art imho) gewoon links laten liggen. Wij hebben best wel gezeur gehad met GAP. En dat was voor mij de reden om niet meer aan dat spul te beginnen.

Wat misschien wel een optie voor je is, is om is naar FMR te kijken. Spuuglelijk zien ze eruit. Maar is wel degelijk gebouwd.

http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?sw=fmr&x=-150&y=-92

De Pbc6 kun je ook linken desgewenst. Velen verkiezen deze compressor boven hun distressor of 1176. De Thick mode is ook errrug hendig :). word ook vegeleken met tube tech. voor zon unit echt een belachelijke prijs.

De pbc6 is mono btw maar kun je dus makkelijk linken.

De Rnc 1773 is stereo. Gewoon een no nonsens goede Comp. Clean. en doet ze job uitstekent.

Echt spul om is naar te kijken! Vergelijkbaar kwa prijs als dat GAP spul. Alleen hier praat je dus echt wel ff over kwalitatief goed gebouwd spul.
 
Ik heb uiteindelijk een SSL XLogic Alpha Channel gekocht waar ik enorm tevreden over ben.

Gebruik hem voornamelijk om synths te tracken maar er zit een directheid en punch in die ik helemaal te gek vind. Alles wat je opneemt kun je heel makkelijk in de mix plaatsen. Verrassend maar erg prettig.

Ik zit er aan te denken om er nog 1 bij te kopen zodat ik stereo kan tracken.
 
mooi. lijkt me een goede en luxe keuze!

met EQ en compressor enzovoort kan je er alle kanten mee op.


ik had dezelfde ervaring met betere pre-amps
 
Iemand ervaring met de Phoenix Audio Nice DI?
Is een stereo DI, klasse A en met transformators op de outputs. Heeft zowel gain als outputlevel. Zou je op papier leuk wat kleur aan met name softsynths kunnen geven. Iets goedkoper dan 2x GAP bij MSV.
 
Iemand ervaring met de WA-12 of TB-12 of de GAP Pre-76 (DLX) op electronische instrumenten (synths, drukdoende...)?
 
ik heb momenteel een bae 1073mp te koop staan. Heb al heel wat preamps gehoord en deze steekt er ver bovenuit! Waanzin!

Gaat weg wegens geld nodig voor nieuwe pc en samplelibraries
 
Iemand ervaring met de WA-12 of TB-12 of de GAP Pre-76 (DLX) op electronische instrumenten (synths, drukdoende...)?

Damn you autocorrect: drumdoos ipv drukdoende

of misschien toch drukdoende drumdoos :D
 
De 1073mp is erg goed, zelf heb ik nu een hairball audio lola hangen en ben goed over te spreken (heeft api opamps en is een 500 module).
 
Back
Top