stuurprogramma niet geinstalleerd

martin h

Stamgast
Lid sinds
28 november 2005
Berichten
132
hallo,
ik probeer om mijn hardware synth in fruityloops studio 10 te bespelen
alle kabels e.d zijn goed aangesloten ik heb een onboard geluidskaart van realtek met asio4all
en een midi interface
als ik het toetsenbord van mijn synth bespeel en ik neem op in fruityloops zie ik dat er noten gespeeld zijn maar ik krijg geen geluid
ik krijg ook steeds de melding stuurprogramma niet geinstalleerd maar welke word niet vermeld
ik heb het idee dat er iets ontbreekt
weet iemand toevallig hoe dat zit?

mvg
martin h
 
Voordat ik dingen ga vragen en uitleggen:

MIDI is geen audio

Met andere woorden, MIDI verstuurt geen geluid. Een plugin of VST in FL Studio kan je wel aansturen met je synth met behulp van MIDI.
 
Voordat ik dingen ga vragen en uitleggen:

MIDI is geen audio

Met andere woorden, MIDI verstuurt geen geluid. Een plugin of VST in FL Studio kan je wel aansturen met je synth met behulp van MIDI.
begrijp ik uit uw antwoord dat er een audio interface ontbreekt?
ik heb nl het idee dat er software/hardware ontbreekt om via de output van fl op te nemen
dat was ook mijn vraag
 
midi zijn nootgegevens (hoe hard, hoe lang etc)

dus je hebt je toetsaanslagen opgenomen in een midi spoor, begrijp ik uit je verhaal?
zit er wel een vst/ instrument op die track, die ervoor zorgt dat er geluidjes aan de toetsen zijn gekoppeld?

zonder dingen op te nemen: hoor je wel iets als je op je keyboard ramt? of dat ook niet?
 
ja ik kan via mijn keyboard geluiden van een software synth bespelen
ik had inderdaad even een softsynth op die kanaal moeten zetten om te horen of het inderdaad noten waren
ik heb het idee dat het niet gaat omdat ik een audio interface mis
ik ga verder zoeken
bedankt voor de reacties

mvg
martin h
 
@ martin_H: Hij bedoelt dat de audio-out van je hardwaresynth wel aangeloten moet zijn aan een mengtafel/je geluidskaart om geluid uit je hardwaresynth te horen.

Voor die foutmelding kun je toch bij de eigenschappen van "deze computer" en dan "hardware" (ongeveer, ligt aan je windows versie) zien voor welk apparaat er geen stuurprogramma is geïnstalleerd?
 
Je mist niet per se een interface. Het gaat erom dat het geluid van je hardware synth ergens heen moet. Dit kan op meerdere manieren. Je kan de output van je hardware synth direct op je speakers aansluiten, maar ook indirect (doorlussen) via een externe geluidskaart (audio interface), een interne geluidskaart (PCI, PCI-E, etc), een mixer, enz. Ook bij doorlussen moet het uiteindelijk naar een apparaat dat het geluid hoorbaar kan maken (speakers dus).

Wat voor opties hebben je PC en hardware synth wat betreft audio? Hou je opties over om de audio van je hardware synth op je PC te krijgen? Zo niet, wat heb je dan nodig? Wat zijn je eisen?

Heeft je hardware synth een USB aansluiting? Heeft ie een MIDI in aansluiting? Wat doet MIDI? Is er software beschikbaar voor deze hardware synth voor op je computer?

Zoek naar antwoorden op deze vragen en pluis het een beetje uit voor jezelf. Alles wat hierboven staat is eigenlijk basis kennis die je moet hebben. Zonder deze kennis maak je het jezelf moeilijk.
 
opnemen van hardware synth in fl10

opnemen van hardware synth in fl10

hallo,
ik neem alle reacties ter harte en zal mij gaan verdiepen in opnemen in fruityloops

mvg
martin h
 
Back
Top