H3K - Rephlex

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.110
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Heroes of the Third Kind - Rephlex

Track gemaakt samen met mijn partner in Crime, Arplover. Voor een groot gedeelte live ingespeeld op een zonnige middag in april.
Komt ooit een keer (lees: als we genoeg tracks af hebben) op ons nieuwe album: The Cacophony Rerises

Voor de liefhebber trouwens ook op youtube met bijbehorend psychedelisch videoclipje ;)
 

Attachments

  • Heroes of the third Kind - Rephlex.mp3
    8,1 MB · Bekeken: 161
Ik vind de distorted snare op 2:31 erg lekker. Wat mij eigenlijk altijd opvalt is dat er meestal geroepen wordt dat er zoveel dance, trance, weetikwat op synthforum wordt gemaakt, maar als ik het lijstje van de contest afspeel, dan zit er toch een hoop sferische, langzame tracks tussen.
 
Lekekre sfeer, goede geluiden (lekkere rhodes ook!), maar het geheel voelt nog niet echt als een nummer. Het is een mooie basis, dat wel, maar er moet denk ik nog iets gebeuren voordat het gaat werken als een nummer.
 
Thanks voor de feedback heren!!

@ TFH: Ik denk dat we allemaal een dagje ouder worden ;)
@ Payt: Ik begrijp wel wat je bedoelt. We hebben er zelf ook over gehad, maar er toch voor gekozen het zo te laten. Het is ook geen nummer dat in de spotlight moet staan, maar meer op de achtergrond draait en dan verrassend uit de hoek komt.
 
Ik vind hem helemaal goed! Alles klopt aan deze track (wat mij betreft althans). Ik ben overigens nu wel in de juiste relaxmodus voor een dergelijk stukje muziek. Ik zie me op een donker en bijna verlaten strand in Barcelona zitten (of hangen in zo'n strandstoel), een licht alcoholische versnapering in mijn hand en vliegtuigjes kijken die in een lange rij komen aanvliegen.
 
Gaaf nummer! Er zitten genoeg elementen in die het spannend en onheilspellend maken. Die phase-shifter-achtige geluiden in het begin steken mooi af tegen de pads eronder. Goed werk :okdan:
 
Klinkt mij wat te vaag. Maar ik kan me wel voorstellen dat met een joint er bij dit beter te beluisteren valt.
 
ahh..deze track is mijn ding wel. met die fsol truukjes in de beat. (Y)
 
FSOL VS die andere gasten, zeg eens.... ow ja, The Orb. En die dudes met die tape gedoe geluidjes...

Afijn, tis dat ik morgen moet werken.. paddestoelen muziek man, heerlijk. +1!!!
 
Boards of Canada! Die zocht ik nog.
 
Back
Top