Van gerucht hopelijk naar waarheid: Korg Mini MS20

Een Jupiter 80 lijkt me op zijn manier ook wel behoorlijk bruut.

Nog een paar weekjes en we weten waarmee Korg écht op de proppen gaat komen, if anything.
 
ik zou dan eerder voor een nord electro 3/4 gaan, die zie je overigens overal bij bands en op tv, zegt genoeg al. juno light, jupiter 80, jupiter 50 pffff nee, gewoon nee (IMHO)

je zou godverdomme een petitie online zetten dat roland eens echt een analoge bak moet gaan maken, kijken hoeveel lui er op de proppen komen, serieus.

een korg monopoly of ms20 echt analoog, ik zie korg het wel doen, puur omdat het analoge wat ze releasen gewoon verdomd populair is. ik denk eerder dat ze geen dingen durven te releasen in het hoge prijssegment wat analoog is omdat er veel competitie is al. voor 400 of max 500 een ms20 met all usb en DAW control en een zo echt mogelijke sound zou echt goed zijn voor de markt.
 
Roland heeft als eerste een nieuwtje aangekondigd voor 21 januari. Wat het is, weet ik niet, maar het ziet eruit als een vintage stagepiano...
 
idd
misschien is het ook handig om de foto's van de 2013 batavus fietsen even te posten
 
idd
misschien is het ook handig om de foto's van de 2013 batavus fietsen even te posten

Bedoelde je dit soms? :D
664-Batavus_deel_1_2013.jpg
 
Gelieve niet teveel van het pad te rijden (off-topic te gaan).

Via deze VELOSYNTH maak je pas echt de blits:

device-on-frame.png

ortho-view.png

Aangezien het project momenteel tot stilstand is gekomen, misschien een idee om een Korg MS-20 aan de fiets te monteren?

't Lijkt me wel wat, een betaalbare, nieuwerwetse echt analoge Korg MS-20 met MIDI. Zouden na Moog de grote jongens van de muziekindustrie zich ook weer met serieuze analoge synths gaan bezighouden? Het lijkt me geweldig. :)
 
je zou godverdomme een petitie online zetten dat roland eens echt een analoge bak moet gaan maken, kijken hoeveel lui er op de proppen komen, serieus.

Welke factor schat je dat je in rekening moet brengen tussen het aantal mensen dat in een petitie zegt dat ze een nieuwe jupiter achtige analoge bak willen, versus het aantal mensen dat hem ook werkelijk koopt als ze de prijs zien? En hoeveel van die laatsten dan als excuus gebruiken dat de oudjes beter klonken? Persoonlijke schatting: 5% voor het eerste, 99% voor het tweede. :)
 
Laat Roland lekker het SuperNatural-concept uitmelken. Dat levert voor de podiummuzikanten bruikbaardere instrumenten op dan analoge bakken.
Complimenten voor Korg dat zij wél met analoge producten bezig zijn, maar wat moet je op het podium met een Monotron, of een Monotribe?
Kijk hoe zo'n commercieel succes de Alesis A6 niet is geweest. Die synth is zo'n beetje de natte droom van elk Synthforumlid, maar verkopen? Ho maar. Er zou anders ook allang een opvolger van de A6 zijn, maar die is er, hoe verbazend, nooit gekomen.
 
Je denkt dat elke andere muzikant ook kwijlcovers speelt voor zweterige provinciaalse 50jarige vrouwen die wodka jus en bessenjenever drinken
Er zijn ook podiummuzikanten die alleen met analoge tjak staan te knallen
Die echt helemaal geen reet aan rolands supernaturalgezeik hebben, snappie?
Denk nou s ff 1 keertje verder dan jouw eigen straatje
Daarnaast koopt niet iedereen een bak voor op het podium
Je hebt ook lui die de studio niet uit komen
Een ms20 is dik
Ook op een podium
Kan meer karakter mee brengen dan een roland supernatte klefbak
 
Een beetje respect Floesz...
Als een fabrikant zou moeten leven van wat Synthforumleden kopen, zouden ze allemaal allang failliet zijn.
Een MS20 is best dik en je zou er op het podium of in de studio best wat mee kunnen. Maar een Roland SuperNatural bak verkoopt wel 20.000 keer zoveel, omdat die veel breder inzetbaar is. Op een MS20 kun je geen pianopartij spelen, maar op een Jupiter wél iets dat op een MS20 lijkt...
 
Hoezo zijn er dan allerlei analoge bakken succesvol hee
Zelfs monofone
Jij koopt liever een roland
Samen met nog miljarden andere lui
Ok dan
Dit draadje gaat over een evt mini ms20

En dan nog even over op die ms20 lijken
Da is gewoon nie
Die schreeeuwende hp en lp na elkaar maakt hem uniek qua sound
Mechanisch bijna.. Dat geeft ballen
Schreeuwen, bruut
Soulwax
 
Dit draadje gaat over een evt mini ms20

Dat weet ik en ik hoop dat die MS20 er gaat komen.
Maar tevens wordt er over Roland gekotst en over dat Roland geen analoge bakken maakt. Daar reageer ik op. Roland heeft zijn producten en marketing prima op orde.
 
Roland is ook een beetje een sexloos merk geworden
Ze doen het allemaal goed
Maar andere fabrikanten lijken wel de vraag naar analoge shizzl in te zien
Zelfs het uberdigitale elektron heeft er net 1 uit
Elektron he
Maar goed
Roland zet in op de mainstream niks aan de hand spielerij
Prima voor hen, maar daar mag je best op kotsen als je ziet wat voor dikke shit ze vroeger gemaakt hebben
 
voor 400 of max 500 een ms20 met all usb en DAW control en een zo echt mogelijke sound zou echt goed zijn voor de markt.

Zou leuk zijn als Korg ook meteen even de ingewanden van deze nieuwe ana-MS20 als een DIY-conversiekit beschikbaar maakt ... om van de MS20ic eenzelfde self-contained ana-bak te maken :halleluja
 
Roland zet in op de mainstream niks aan de hand spielerij
Prima voor hen, maar daar mag je best op kotsen als je ziet wat voor dikke shit ze vroeger gemaakt hebben

Dit zou voer zijn voor een nieuw topic, als die er al niet is...
Stel dat Roland de Jupiter-8 opnieuw zou uitbrengen: wie zou hem kopen?
Kleine merkjes als Elektron kunnen leven op een klein aantal verkochte apparaten, maar Roland moet het niet van de kleine aantallen hebben.
Korg speelt wel leuk in op de analoge hype, maar dan met bakjes die vrijwel niets kosten. Dan ga je wel aantallen halen, maar een serieuze polyfone analoge bak zal voor Korg commercieel ook niet rendabel zijn. Een monofone MS20 is het hoogst commercieel haalbare.

Als elke muzikant een analoge synth zou willen hebben, zouden ze massaal geproduceerd kunnen worden en veel goedkoper zijn dan nu en in het verleden. Maar analoog is slechts een heel kleine markt. Er zijn tegenwoordig zoveel meer klankmogelijkheden. Maar goed: elke synth heeft zijn eigen doelgroep en die heten niet allemaal Fjoesz...
 
Het is wel een punt dat de Andromeda bv niet bepaald miljoenen stuks verkocht heeft, terwijl het qua specslist en prestaties toch schijnbaar is waar sommigen zo over zitten te schreeuwen dat fabrikanten dàt moeten uitbrengen...Dat zal bepaalde marketingafdelingen ook wel aan het denken zetten.

Korg richt zich (tot heden althans) op de goedkope markt met hun analoge spullen. Misschien omdat de verhouding roepers/kopers daar anders is. En zo is het natuurlijk een ideale manier om ontwikkelingskosten van complexer spul terug te winnen, dus een niet stervensdure complexere analoge synth lijkt me niet al te onwaarschijnlijk uit de Korghoek.
 
De huidige klassiekers qua synths zijn de modellen die nieuw amper verkochten en voortijdig uit de markt zijn gehaald. Zie bijvoorbeeld de Korg Wavestation en de Yamaha FS1R.
Mijn eerste Casio CZ-3000 heb ik nieuw gekocht voor één derde van de nieuwprijs, omdat hij gedumpt werd. Niemand wilde een CZ. Moet je nu kijken wat een CZ oplevert...
Zegt wel iets over de huidige doelgroep: dat zijn de mensen die de synth vroeger niet nieuw wilden kopen, maar nu wel tweedehands.
Misschien een gat in de markt, dat fabrikanten synths meteen tweedehands gaan aanbieden... ;)
Het levert vaak meer op dan de oorspronkelijke nieuwprijs.
 
ach weet je,
kermisbandjes muzikanten en nietswetende hobbieisten kopen zo´n roland keyboard.

de wat meer pro ingestelde muzikanten houden het over het algemeen liever op analoge shit, dat klinkt namelijk toch net een ietsiepietsie beter.
en het argument dat het publiek het verschil niet hoort tussen een stoomstrijkijzer en wat voor synth dan ook telt natuurlijk niet, het gaat erom wat je zelf hoort op of af het podium.
en als dat nergens naar klinkt, dan speel je ook niet lekker, waardoor je vanzelf jezelf een kermisbandjes muzikant gaat voelen....

:mega:
 
Er zijn ook professionele muzikanten die een wat bredere kijk op de wereld hebben en tevens respect kunnen opbrengen tegenover diverse moderne apparatuur, het publiek en de medeforummers...
 
Back
Top