Snoet & Smoel ft Hiltje - As We Go

Wat Raphie en de anderen zeggen (PS Raphie, gefeliciteerd met je 8000ste post) de afwerking van het nummer is niet geheel zo als het zou moeten zijn maar omdat het gewoon helemaal goed is qua de rest...... Ik wordt hier he le maal vrolijk van (ook tipt als winnaar btw)
 
8000 al weer? Damn....

Ik tip deze ook als winnaar en daarbmot ik MarsMusica gelijk in geven, de stem en 2e stem zijn qua samenspel heel mooi geproduceert, alleen de mix..
 
Ik vind dit een cool nummer, maar inderdaad de zang is iets te vluchtig... Maar omdat het totaal plaatje erg leuk is om naar te luisteren, krijgen jullie een stem van mij. Ga zo door!
 
De zangeres is uitstekend maar dat is intussen wel duidelijk gezien de overige reacties.

Maar ik kan ook de typische 80ies achtige synthpartijen erg waarderen.
Heel mooi gedaan.

Ik ga hem nog eens beluisteren en mijn nederige stem uitbrengen.

:okdan:
 
Hartelijk dank voor alle feedback en stemmen, menschen! :)
Erg leuke track, lekker op het randje tussen strak geproduceerd en (expres denk ik) 'valsig' hier en daar. Goeie balans tussen modern met retro snufjes. Top zangpartij, 't houdt de aandacht wel vast.
We zoeken inderdaad bewust die grens op tussen 'goed' en 'fout' vanuit een visie dat het bij produceren ook anders kan dan de typische platgestreken klinische 'Hilversumsound' na te streven.
en wie heeft de zanglijn en tekst, en zeg maar het hele liedje bij elkaar bedacht?

komt dat ook van de zanger-S ?

want dat verdient ook punten naast de totale zeer potentiële productie.

of hebben jullie dat zelf gecomponeerd? en die toonbuigingen van die zangeres dat zouden net zo goed jullie productionele aanwijzingen kunnen geweest zijn.
ook weer punten waard.
Het nummer is samen met de zangeres geschreven en mn kompaan heeft aangestuurd op de vocale wijze van performance.
In potentie echt een hele vette track, maar ik vind de mix niet goed, veels te veel reverb en veels te veel verbreders, phase is niet ok en het geheel krijgt een beetje versmeerde vissekom geluid.

mijn stem heb je, maar probeer de mix op het droge te trekken, de verbreders en verb eraf en de focus terug. dan heb je i.d.d een hit. (owh ja en als ik toch miereneuk, vind het mid van de snare niet mooii :D )
Ons motto is "galm is gouden", onderhand al behoorlijk een Leeuwarder muzikantenuitspraak aan het worden dus die hoedanigheid aan reverb is wat ons betreft precies goed. :D Je feedback op het faseverhaal vind ik interessant dus zal ik meenemen als aandachtspuntje in huidige producties.
Mijn dochter van 2 zegt: "Nog een keer?!" en ze danst er op, dus winnaar ;-)
En daar gaat het uiteindelijk toch altijd om! Vinden we een liedje leuk? :)
 
Ik wou onmiddellijk op de stemknop duwen a la The Voice Van Nederland/Vlaanderen ... en kon de stemknop niet meer vinden ... en toen besefte ik dat ik al had gestemd.

Nu ik dan toch bezig ben. Vet nummer met erg mooie synthpartijen. Zoiets moet je uitbrengen, als dat geen hit wordt.

En intussen weer een (persoonlijk) mysterie opgelost want de naam Slydog deed bij mij altijd een positief belletje rinkelen. En nu weet ik weer waarom:

Man die bakt

Jammer dat de videoclip niet meer online is. Die was ook erg goed :D

OK, on topic. Mijn stem heb je dus.
 
Back
Top