• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

Day by Day ft Kaat

Bono

SPQR
Oh echt ? Zo had ik het nog niet gehoord, maar ik bekijk het als een compliment ! DanK.
Ik veronderstel dat je de wobble bas bedoeld ?
Ja, die wobble. Zeker een compliment. Ik hou wel van een beetje rauwigheid...

axa

Alex von Elzer
Lekker hoor. Beetje James Bond soundtrack, kan zo op de radio. complimenten aan de zangeres. (ben daar wel een beetje jaloers op :))

Een nieuwe mix. De-esser op de vocals en de bass wat meer beheerst en mid iets minder harsh. Vocal net iets droger...ok of niet ?
Ik heb een aanknopingspunt om verder te gaan met deze track, maar dan moet hij meer dan aanvaardbaar zijn.
Alle comments dus welkom.

Attachments

• Day by Day ft Kaat_MIX02.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 0
Laatst gewijzigd:

e-Gloomy-nations

Well-known member
Zelfs God krijgt mijn tracks niet tijdig geluisterd, dus 't is je vergeven, lol :)

Graag gedaan man, want ik luister met veel plezier naar je tracks!

Doet dat nog goed verder.

Greets,

Gloomy.

just a dude

Well-known member
Mix: teveel synth bass en vocals teveel upfront.Mix Balans hierdoor een beetje zoek.
Nogmaals , luister op een soundsystem met sub.

just a dude

Well-known member
Ja ik kan op het werk vragen om een 100 Kw L-Acoustics PA te bouwen met 100 kasten SB218 Sub. Mss helpt dat. :dubbel:
Ik heb een vraag: op welke monitors luister jij dan ?
als ze die kunnen bouwen, doe mij ook maar een een paar dan :D
Ik denk dat ik het verkeerde woord gebruikt heb ipv "soundsystem"bedoel ik eigenlijk elk speaker setje waar een subwoofer apart op is aangesloten dus dat kan van alles zijn ....
Ik heb een ADAM T5V ACTIEVE STUDIO MONITOR maar die gebruik ik alleen als ik ga mixen/masteren.
Maar dit nummer heb ik alleen geluisterd op headphones en mijn vetrouwde pc speakers met sub.Maar ik vertrouw vooral op wat mijn flaporen horen:)...8o)

als ze die kunnen bouwen, doe mij ook maar een een paar dan :D
Ik denk dat ik het verkeerde woord gebruikt heb ipv "soundsystem"bedoel ik eigenlijk elk speaker setje waar een subwoofer apart op is aangesloten dus dat kan van alles zijn ....
Ik heb een ADAM T5V ACTIEVE STUDIO MONITOR maar die gebruik ik alleen als ik ga mixen/masteren.
Maar dit nummer heb ik alleen geluisterd op headphones en mijn vetrouwde pc speakers met sub.Maar ik vertrouw vooral op wat mijn flaporen horen:)...8o)
Om te beginnen met een antwoord : Ja wij hebben de grootste stock L-Acoustics van Europa. Dat is geen grap. Dan moeten we het wel even over de prijs hebben. :-)
En verder is het probeem dat ik geen volwaardige Hifi meer heb. Hetgeen ik wil kopen is : B&W Nautilius 802 en MCIntosh MC1.25 maar dan kan ik net zo goed scheidingspapieren bij de advocaat gaan tekenen.
Dus ga ik morgen even in de Auto luisteren. Die heeft Bose en dan hoor ik meteen hoe het met de bas gesteld is.
Nu, ik vind het gek dat je nog steeds teveel bas hoort, want ik heb zowel in de bass track, als in Ozone alles onder 50Hz, Bell weg gehaald...?

just a dude

Well-known member
Om te beginnen met een antwoord : Ja wij hebben de grootste stock L-Acoustics van Europa. Dat is geen grap. Dan moeten we het wel even over de prijs hebben. :-)
En verder is het probeem dat ik geen volwaardige Hifi meer heb. Hetgeen ik wil kopen is : B&W Nautilius 802 en MCIntosh MC1.25 maar dan kan ik net zo goed scheidingspapieren bij de advocaat gaan tekenen.
Dus ga ik morgen even in de Auto luisteren. Die heeft Bose en dan hoor ik meteen hoe het met de bas gesteld is.
Nu, ik vind het gek dat je nog steeds teveel bas hoort, want ik heb zowel in de bass track, als in Ozone alles onder 50Hz, Bell weg gehaald...?
Oh , erg benieuwd waar jij werkt dan?!
Je hebt Bose in je auto, nice!.
Ik heb geen auto anders had ik die allang als audio test gebruikt voor mijn mixes:D

Zie hieronder een momentopname van je track frequency range......denk dat je het zelf wel ziet....
Alleen als je bv een brickwall EQ zet komt er bijna niks door.
Daarom ....kijk naar span!Zo een belangrijke tool en gratis ook nog.

Attachments

• span.jpg
    span.jpg
    90,9 KB · Bekeken: 11