Cubasis voor de iPad

Steinberg heeft Cubasis voor de iPad uitgebracht. Hij kost € 45 in de appStore. Je moet er minimaal een iPad2 voor hebben.
Op de site staat ook info over compatible hardware voor Cubasis met de iPad.
 
Core Audio and Core MIDI compatible hardware supported

Geld dit voor alle mac compatible midi interfaces? Ik ben niet zo thuis in apple, maar meende dat core audio en core midi ook in de normale mac's zit?
 
Er zijn een aantal zaken die belangrijk zijn.....zo heb je een driverless device nodig (USB 1.0 compliant)en moet je een extern apparaat ofwel via zijn eigen voeding of USB bus powered aansturen. Er is een maximum stroomverbruik voor een iPad accesoire dus daar moet je op letten.
 
Geld dit voor alle mac compatible midi interfaces?

Nee, letterlijk CoreMIDI compatible (dus interfaces die geen driver nodig hebben; oftewel "class compliant" interfaces). Mac compatible zijn er meer, want dat zijn ook de interfaces met een eigen driver. Maar die doen het niet op de iPad.
 
Oke duidelijk jongens, een edirol um880 gaat dus niet werken.

Zijn er 8x8 midi interfaces die zonder driver werken?
 
Ziet er goed uit, ben benieuwd. Een soort Garageband dus, misschien wat met meer pro features.
Nou is 't wachten op een fatsoenlijke audio én midi interface die (let op, daar komt-ie) ook nog es 'gewoon' die Lightning interface ondersteunt.
 
ziet er uit als een topper, dus deze ook maar even aanschaffen.
 
Ziet er interessant uit.
Jammer dat het vanaf iPad2 is...
Ik ben dus echt aan een nieuwe iPad toe. 8~
 
Deze stond al heel lang op mijn wensenlijstje, ga ik zeker vsndaag of morgen aanschaffen
 
"Sequence other Core MIDI apps (MIDI recording only) and run Cubasis simultaneously via background audio"

Kijk, dit maakt het natuurlijk al wat interessanter, evenals de mogelijkheid projecten te importeren in de Big Brother versies (voor mij een must). Hmm, eerst nog maar even een iPad aanschaffen :erm:
 
Ik zie dat je de iU2 hebt van tascam en de IODock van Alesis.
Heeft iemand ervaringen met een van deze twee?
 
Al mee gespeeld, iemand? Echt benieuwd..! Maar eerst de 6 naar 7 update maar eens kopen... Grrr ik ben verdorie voor andere (echte) dingen aan het sparen komt er ineens een bult nieuwe software om de hoek die ik weer moet hebben... :D
 
Ziet er interessant uit.
Jammer dat het vanaf iPad2 is...
Ik ben dus echt aan een nieuwe iPad toe. 8~

is dit zeker?

ik heb een iPad 1 en in de app store staat voor cubasis v1.0 (197Mb) onder de aanschaf knop (€44.99) bij requirements 'compatible with iPad, iOS5.1 or later'

hoe zit precies, iemand?
 
Back
Top