Choir geluidjes

Bij deze alsnog de beloofde choir :D
 

Attachments

  • choir.mp3
    68,2 KB · Bekeken: 49
Wow, vergeleken met waar je eerst mee af kwam (geen kritiek, ik zou het nog niet tot daar schoppen) is dit echt goed!

Way to go!

JaZz.
 
Heb a.d.h.v. het plaatje met alle vocal-banden erop ook even een patch gemaakt en ik moet zeggen, het klinkt echt cool!

hier het plaatje van de patch
 

Attachments

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    54,7 KB · Bekeken: 42
Het zijn dus 2 golfvormen
1 zaagtand voor de basstemmen (man)
1 sinus die een octaaf hoger staat (vrouw)

die gaan samen door 3 bandpassfilters die tamelijk scherp staan afgesteld vwb resonantie en elke filter op een aparte band

en dat klinkt zo:
 

Attachments

  • choir_sample.wav
    516,8 KB · Bekeken: 57
thanks, die vocalfilters zijn volgens mij gewoon 3 of 4 BP filters in 1.

Weet het zeker, als ik een morph maak voor de banden van alle 3 de filters, van een instelling AA tot EE dan klinkt dat exact hetzelfde als de vocal filter.
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt erg goed!

Het is erg handig dat je bij de nord de daadwerkelijke frequencies ziet zo zie je wat tenminste wat je hoort :D
 
heel mooi die sample ..

Dit is wat ik snel probeerde nou ja snel een half uur ofzo:)
komt uit de memorymoog....
 

Attachments

  • mm+ choir.wav
    645,5 KB · Bekeken: 46
zo zie je wat tenminste wat je hoort

:D inderdaad ja! ghehe

Maar er is een manier om het te omzeilen hè

Als je een tabellen boek erbij pakt die je de frequentie (hz) <> toon op je klavier geeft (en die zijn er) dan kan je het filter van de synth laten resoneren om vervolgens die toon weer te tunen naar een gespeelde noot op het klavier die overeenkomt met het aantal Hz... omslachtig maar het moet werken.

maarja, zoveel synths die de luxe van 3 BP filters (serie/paralel) kennen zijn er volgens mij niet.

dat wordt flink layeren dus..pfff

Dus bij een analoge monofone synth met 1 bp filter zou je al 3 takes moeten nemen voor een mono-choir-lijn
Als je akkoorden wil -dus iig 3 noten- betekent dat dus al 6 takes! maar dan heb je ook wat... 8o)
 
Laatst gewijzigd:
Het is een beetje stil in dit topic :confused: kom op met die koortjes! :koffie: wel zelfgemaakte hè, en graag ook erbij zetten hoe je het gemaakt hebt en waarmee aub

(hij is cool trouwens Catscan)
 
Re: Re: choir geluidjes

Re: Re: choir geluidjes

Origineel geplaatst door Blinx
Tja, dan kan ik net zo goed de choirs uit mijn cs1x gebruiken. Nee het gaat mi er meer om, om het zelf te maken en dat begint me nu aardig te lukkenn.

tja, maar dan heb je telkens maar een pseudo synth-choir.
Een sample van een echt koor in je sampler of uit een deftige rompler klinkt wel vele keren realistischer. Tenzij het de bedoeling is een synth-choir te maken he ;) (de creatieve vrijheid is aan jouw he :) )

Als je leuke synthetieke choirs wil kunnen bouwen is een FS-1r ook een aanrader. Wil je echt knappe waarheidsgetrouwere koren, dan ben je beter af met een "Symphony of Voices" sample cd in je sampler of soft-sampler... ("Symphony of Voices 3 Boys Choir & Gregorian" dacht ik, is de ideale keuze)
 
Re: Re: Re: choir geluidjes

Re: Re: Re: choir geluidjes

Origineel geplaatst door oli303
Als je leuke synthetieke choirs wil kunnen bouwen is een FS-1r ook een aanrader. Wil je echt knappe waarheidsgetrouwere koren, dan ben je beter af met een "Symphony of Voices" sample cd in je sampler of soft-sampler... ("Symphony of Voices 3 Boys Choir & Gregorian" dacht ik, is de ideale keuze)

Het gaat mij om de synth choirs en niet om zo realistisch mogelijke choirs. Kijk het moet wel te horen zijn dat het een stem achtig iets moet voorstellen.

Ik heb de demos van de fs1r gehoord die choirs klinken idd heel erg mooi. Maar ik probeer het eerst met de gear die ik heb. Maar het lukt me nu steeds beter.

Ik heb weer een mp3tje bijgevoegd met een nieuw probeerseltje wat al erg in de richting gaat van wat ik wil hebben.
 

Attachments

  • choirts2.mp3
    120,4 KB · Bekeken: 37
Re: Re: Re: Re: choir geluidjes

Re: Re: Re: Re: choir geluidjes

Origineel geplaatst door Blinx
Het gaat mij om de synth choirs en niet om zo realistisch mogelijke choirs. Kijk het moet wel te horen zijn dat het een stem achtig iets moet voorstellen.

Ik heb de demos van de fs1r gehoord die choirs klinken idd heel erg mooi. Maar ik probeer het eerst met de gear die ik heb. Maar het lukt me nu steeds beter.

Ik heb weer een mp3tje bijgevoegd met een nieuw probeerseltje wat al erg in de richting gaat van wat ik wil hebben.

vage synthetieke choirtjes maken heeft natuurlijk ook zo zijn charme he... en je leert weer een heleboel bij over subtractieve synthesis...

Sommige van die choir presets in Analoge en V/A synths zijn soms wel redelijk lachwekkend... ik denk bevoorbeeld aan de choir-preset in de JX-3P. Die is echt om je kreupel te lachen.
Maar anderen hebben dan weer een leuk en zweverig kantje ;)
 
Back
Top