Combinator patch Thor - hardcore hardstyle basispreset

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
Ter backup drop ik hier vast een basispatch voor leadsounds in Propellerhead Reason met Thor synths. Preset genre vooral voor hardcore hardstyle supersaw cliché blablabla.
Door alle toegewezen controllers snel om te vormen tot bv pads.

Het zijn twee 12 stemmige polyfone thor's, 100% links rechts gepand. Naar wens aan te passen natuurlijk. Osc 2 slot is nog vrij. Er zit een beetje chorus op want kaal klinkt de thor nogal schel naar mijn mening. Aan het einde is een extra eq geplaatst omdat ie anders vrij dof is en om het overtollige laag weg te halen. De hi/lo eq van de 16ch mixer klinkt waardeloos dus die gebruik ik nooit.

De volgende controllers zitten erin:

Combinator:
knob 1: 12 db low pass filter frequentie
knob 2: Attack en release enveloppe onder één knop (gelijk pads te maken)
knob 3: Reverb send
knob 4: 2 x Delay send (stereo)

Mod wheel:
4x multisaw detune amount (omhoog is vlakker, minder detune)

Ook leuk om de mod wheel vol omhoog te gooien en op lage toetsen te spelen.
Of de filter helemaal omlaag en modwheel + knob 2 + knob 3 op half = pads met reverb.

Have fun :okdan:

edit paar uur later:
ok, ik heb iets heel aparts ontdekt ....

Als je de combinator patch laadt klinkt het alsof de thor's mono zijn, terwijl ze allebei individueel links en rechts staan. Als je dan van één van de twee de thor preset laadt is hij wel volledig stereo. Ik heb de thor patch los bijgevoegd.

Ik ga ervan uit dat door het tegelijkertijd opstarten de oscilators volledig synchroon aan elkaar lopen als je de eerste noot indrukt. Als je de 2e of 3e noot tegelijkertijd indrukt (dus een interval of akkoord) hoor je wel het stereobeeld. Dit is dus op te lossen door van één van de thor synths de preset van de thor's los in te laden.

Mp3tje bij, eerste 16 tellen zijn de "mono" thors, zonder herladen, 2e 16 tellen zijn na het herladen dus volledig stereo, daarna wat knopgedraai.
 

Attachments

  • combthortest.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 103
  • Niel-thor-stereo_01.zip
    4,4 KB · Bekeken: 104
Laatst gewijzigd:
Een basiskick met thor en wat effecten, in een combinator.
Genoeg knopjes om mee te tweaken :okdan:
Een 2e thor zit erbij op de achtergrond voor het sublaag.

Songdemofile + thorfile + combinatorfile in zip.
1e demo is 5sin wavetable
2e demo is 10sin wavetable
Probeer t eens met andere golfvormen en tweak met de filter, aux 4 gain, distortion, eq's etc etc ...
 

Attachments

  • niel_bassdrum_basic_thor_01.zip
    34 KB · Bekeken: 97
  • niel_bassdrum_basic_thor_01.mp3
    330,9 KB · Bekeken: 94
  • niel_bassdrum_basic_thor_02.mp3
    333,4 KB · Bekeken: 102
Interesting! Nooit aan gedacht om m'n kicks met Thor te maken.
 
En niet 'de gebruikelijke' Malstrom gebruikt omdat die je daar niet zoveel mee hebt? :P

Kan je van je kick patch ook een reversed bass maken? Ik heb zitten kloten maar ben niet handig genoeg met Thor om dat voor elkaar te krijgen..
 
da ken wel jah maar het is makkelijker als je een 3e thor doet toevoegen om het echt snel strak te maken. Anders ben je aan het kloten om de overstuurde staart de juiste klankkleur te laten hebben EN sublaag te laten hebben. Dat kan je beter opdelen voor het gemak.

1 thor voor de pok
1 thor voor de reverse
1 thor voor de sub

Maar in principe moet het met twee ook lukken, ik heb zeer goede resultaten gehaald met sylenth1 (part A pok, part B staart), die post ik binnenkort misschien.
 
Tof, dit krijg ik dus echt niet uit mijn alpha juno :P
 
Back
Top