xoxbox midi ( loopt mee voor een half uur)

schmutz

Dr.Patient
Lid sinds
24 juli 2012
Berichten
304
Locatie
Ergens op Leidse
Xoxbox geconnect aan maschine/ableton. Loopt altijd eerste half uurtje prima totdat hij opeens of sync gaat. nog een beetje half in leven door de set te veranderen, maar daarna gaat hij niet meer verder.

Kan dit aan mijn midikabel liggen?
Als ik btw pc als slave zet, dan doet hij het wel weer, maar voor een half uur.

schuz
 
Xoxbox geconnect aan maschine/ableton. Loopt altijd eerste half uurtje prima totdat hij opeens of sync gaat. nog een beetje half in leven door de set te veranderen, maar daarna gaat hij niet meer verder.

Kan dit aan mijn midikabel liggen?
Als ik btw pc als slave zet, dan doet hij het wel weer, maar voor een half uur.

schuz

in alle eerlijkheid.. ik heb thuis een midikabeltje die opeens "alles deed, behalve behoorlijk syncen"
terwijl het daarvoor wel alles naar behoren werkte..
dus zeg nooit nooit.. maar over het algemeen, zou ik eerder aan de x0xb0x denken.. dat iets "volloopt" na een half uur.. en daarom de pijp aan maarten geeft kwa sync..

Wat het precies is? geen idee verder.. tis niet x0xb0x typisch.. mijn chinese shit clone blijft gewoon in sync.. zelfs als ik m 4uur achter elkaar laat spelen..
 
mijn b0x is ook vreemd qua sync, de ene keer loopt hij strak mee, de andere keer gaat het tempo alle kanten op, ook al is hij aangesloten op een aparte midi poort zonder midi vervuiling.. heb meerdere firmwares gebruikt maar het lijkt echt willekeurig te zijn. zou het niet weten.
 
De mijne loopt precies een kwart van een stap vóór (jawel, voor) als hij met midi sync in slave staat. Weird shit. En bij midi play werken de slides soms wel en soms niet in een pattern, 't is heel willekeurig. Ook getest met andere midi controllers.

Heb al veel zo'n dingen gelezen, ligt dit aan sucky firmware ofzo, of fabricage? Ik heb nochtans de laatste SokkOS 1.9.1.
 
ik ga hem even als dinsync gebruiken, mss dat het helpt. Midi-play lukt bij mij zowizo niet.. in ableton of maschine. iemand daar tips voor. mijn xoxbox is btw wel behoorlijk cracky kan ook daar aan liggen hehe
 
Heb je wel iets dat DINsync uitstuurt dan? Da's niet hetzelfde als MIDI hé :D. En als tweede moet je je vraag stellen wie heeft hem gebouwd. Ik heb al x0xb0x'en gehoord die zelfs geen 50% meer lijken op 303 lol.. Mede omdat de x0xb0x grotendeels bestaat uit DIY en helaas mensen die niet genoeg testen na de bouw, of straffer nog, die zelfs niet weten hoe het moet klinken. Beter vermijd je tweedehands b0xjes zoals op marktplaats, eBay etc tenzij je hem kunt testen.
 
Back
Top