The secrets of subtractive synthesis "The 4 Element Synth"

tja het is een beetje uitleggen hoe je een auto bedient aan mensen die al een rijbewijs hebben...
tenminste, op dit synthforum dan lijkt mij
 
Blijft toch grappig dat Duitse accent: szynthezizer :P
 
Een cursus wordt gemaakt met een bepaalde doelgroep voor ogen. De doelgroep hier lijkt (deels) beginnelingen te zijn. Niks mis mee. Als je niet tot die doelgroep behoort, betekent dat dan wel dat (een deel van) de cursus niet geschikt voor jou gaat zijn. Ook niks mis mee. :)
 
geeft ook niets, maar ik zou ook eigenlijk niet weten wat er uitgelegd zou moeten worden aan "gevorderden"... waar moet het dan over gaan?
 
geeft ook niets, maar ik zou ook eigenlijk niet weten wat er uitgelegd zou moeten worden aan "gevorderden"... waar moet het dan over gaan?

Ik heb er niet direct een antwoord op, maar ik werk bijvoorbeeld heel vaak met Excel maar ik heb wel eens een beginnerscursus gedaan via een DVD en daar haalde ik toch nog een aantal handigheidjes uit die ik bijvoorbeeld niet wist. Soms is een andere "invlieg route"erg verhelderend en kan je aanzetten tot andere ideeën.

Overigens werkt dat natuurlijk niet bij iedereen.
 
geeft ook niets, maar ik zou ook eigenlijk niet weten wat er uitgelegd zou moeten worden aan "gevorderden"... waar moet het dan over gaan?

Wat dingen die ik bv nog graag wat meer uitgelegd zou zien ivm modulars:

-Karplus-Strong synthese
-nuttige toepassingen van feedbackloops
-wat diepere details over hoe je filters ook kan gebruiken om frequenties te accentueren ipv louter het dempende aspect

En er is vast nog wel vanalles, aangezien ik meestal niet weet wat ik niet weet.

Maar of er nog 5 DVD's mee gevuld kunnen worden zonder over zaken als FM synthese te beginnen...da's een andere zaak.
 
Wat dingen die ik bv nog graag wat meer uitgelegd zou zien ivm modulars:

-Karplus-Strong synthese
-nuttige toepassingen van feedbackloops
-wat diepere details over hoe je filters ook kan gebruiken om frequenties te accentueren ipv louter het dempende aspect

al deze onderwerpen worden behandeld in de NLT-module Sound Design, die je (i.t.t. het werk van Rob Papen) gratis kunt downloaden.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=123046&highlight=NLT-module

In die draad staan links die niet meer kloppen.
Download de module nu vanaf:
http://betavak-nlt.nl/downloads/v123/v123_Sound_Design_ll_ev_24092010.pdf/
 
dat zijn leuke theoretische discussies hoor, maar heeft an sich niets met synthese te maken

Zou je denken?
De theoretische discussie los zien van de praxis, maakt op mij de indruk van juist een beginners-uitspraak.
Wat er allemaal te horen valt of juist niet, blijkt vaak 't eerst in zo'n "theoretische discussie".

Trouwens de WaveWizarddraad bevat talloze onderwerpen die heel praktisch gaan over synthese en effecten en die typisch in de belangstelling staan van "gevorderden".
 
Ik heb de mijne ontvangen vandaag :) Ziet er super strak uit allemaal. Leuk voor de Feestdagen.

Wat Rob zijn accent betreft, zeuren hier alleen Nederlanders over. Limburgers hebben overigens vaak ook een accent als ze Nederlands praten ;) Amerikanen vinden dit trouwens juist geweldig. Ik ben er zeker van dat Rob hier veel van gaat verkopen. Er zijn synth liefhebbers genoeg wereldwijd.

Gefeliciteerd Rob!
 
Heb ook wel interesse, ben lekkere noob. Vraag me enkel af of ik, met enkel software en wat midi controllers ik ook de max uit zulke cursus haal waar de echte hardware blijkbaar wordt gebruikt in de uitleg.
En ivm stem: ik heb een boel betaalde tutorials en abo's, als ik die stemmen hoor, nou moe. Die engelse kerels kunnen ook serieus hout zagen :)
 
Jawel, ik trof hem vandaag bij mij op de mat aan, inclusief een paar persoonlijke woorden en handtekening van Rob. :okdan: Leuk Rob, dank! (mocht je meelezen)
Heb niet eerder dan maandag tijd om een of meer DVD's te gaan bekijken. In ieder geval ziet het er allemaal verzorgd uit. In grote lijnen bevat het boek (dus ook de DVD's neem ik aan) dingen die me al wel bekend waren. Toch staat er her en der wat nieuws in, of het wordt uitgelegd op een manier waar ik nog wat van kan opsteken.
In ieder geval een leuke aanwinst afkomstig van de man die ik me nog kan heugen van Nova, met de jaren-80-hit Aurora.
 
Group buy

Group buy

Voor geïnteresseerden, wellicht dat er een group buy geregeld kan worden via Rob met eventueel nog een korting (er staat nog niets vast). Kan iedereen die het boek zou willen hebben dit hier aangegeven, zodat ik een aantal aan Rob kan doorgeven en hij hier over na kan denken.

P.s. Of moet ik hier een aparte post voor aanmaken?
 
heeft rob ook een mogelijkheid op de dvd's om de uitleg op NEDERLANDS te zetten. lijkt me technisch niet zo moeilijk, multilanguage.
als dat zo is, dan wil ik ook wel een setje
 
Ik denk niet dat de dvd's deze optie hebben en alles in het engels is. Wellicht dat er iets over staat op de website van Rob Papen.
 
Ik heb wel interesse in een group buy :). Heb trouwens dit jaar het geluk gehad 'les' te krijgen van dhr. Papen en vond het uiterst interessant. Ik begin nu aardig te snappen wat er gaande is en hoe signalen lopen. Ik ben blond dus het heeft even geduurd haha.
 
Back
Top