The secrets of subtractive synthesis "The 4 Element Synth"

Mijns inzien is ieder onderwijzend product rond dit onderwerp van toegevoegde waarde. Is het te simpel voor je.. prima, koop het dan niet. Je bent het niet verplicht ofzo. Vind het een beetje onnozel om nu al het boek en de dvd's af te kraken.
Je zal wel gelijk hebben... maar hey, dit is een forum. Mensen mogen hier eenmaal hun mening of vermoeden verkondigen.
Het is toch niet dat iedere keer dat je kritiek leest, er een traan over je wang rolt. Of toch?
 
"Of course my arm gets tired of doing this and therefore we have modulators...
that are inside this synthesizer.
They can make these movements all day long... without getting tired."

Hij heeft echt wel het beste geselecteerd voor zijn trailer zeg.
Denkt ie hiermee echt een volwassen publiek aan te trekken?

Oh nee vergeten, tegenwoordig vormen kiddies juist de meest interessante consumentengroep !
Had die nu even doorgedacht en dan had ie zijn boek "How to become Deadmau5 in 10 days" genoemd.
 
nou ik vind het wel oke, lekker geile synthesizers , zachte -g , normale mensentaal.
ik vind hem wel leuk hoor, proficiat !
:mega:
 
Project1.jpg
 
Is dit het Rob-bashtopic? Ow, dan zit ik er goed.

Dat hij zeer slecht Engels spreekt vergeef ik hem wel als het boek een mooi overzicht blijkt van subtractieve synthese. Wat goede voorbeelden en aanknopingspunten voor vernieuwende sounds zou leuk zijn, zoals bijvoorbeeld de handleiding van de Virus B ooit deed. Verder is het toch echt aan de sounddesigner/artiest er vervolgens zijn eigen ding mee te doen.


het mooiste blijft toch met de knoppen klooien tot je iets hebt wat gewoon tof klinkt.
 
ik kan niet eens 5 min naar die stem luisteren, laat staan een hele dvd reeks...
waarop lult ie engels als een duitser? hij heeft een behoorlijke woordenschat, maar de uitspraak is te-nen-krommend.
 
ik zou het zeer interessant vinden in het geval dat ik net een half jaar mn allereerste synthesizer in mn bezit zou hebben
 
ik vond het altijd leuk om synths te bekijken en te horen, maar dat is nu eigenlijk wel weg, de gearlust dan
 
Dat heb ik ook wel, komt ook een beetje door het DIY / modulaire gebeuren, gaat veel verder dan de zoveelste kant en klare synth.
 
ik kan niet eens 5 min naar die stem luisteren, laat staan een hele dvd reeks...
waarop lult ie engels als een duitser? hij heeft een behoorlijke woordenschat, maar de uitspraak is te-nen-krommend.

nou wil ik Rob P niet vergelijken met Einstein, maar om iemand af te wijzen alleen maar door z'n uitspraak van het Engels...
 
ik vind het een hele mooie package, prachtig boek plus 4 dvds vol met verschillende synths en de werkmethode van rob erbij voor een uitstekende prijs, Ik ga hem bestellen :)

lijkt me ongelooflijk veel werk geweest deze serie.
 
"Of course my arm gets tired of doing this and therefore we have modulators...
that are inside this synthesizer.
They can make these movements all day long... without getting tired."

Hij heeft echt wel het beste geselecteerd voor zijn trailer zeg.
Denkt ie hiermee echt een volwassen publiek aan te trekken?

Oh nee vergeten, tegenwoordig vormen kiddies juist de meest interessante consumentengroep !
Had die nu even doorgedacht en dan had ie zijn boek "How to become Deadmau5 in 10 days" genoemd.

Wat een zuurheid. Ik geef toevallig les aan een hele hoop geinteresseerde 'kiddies' die allemaal wat blij zijn dat ze uitgelegd kunnen krijgen hoe het hele synthgebeuren werkt en dan hun eigen shit kunnen programmeren. Wat lastig is als de markt wordt overspoeld met presetgerichte producten.

We zijn allemaal jong geweest en we zijn allemaal op een goeie dag begonnen met muziek maken op die electronische instrumenten. Dat jij ondertussen alles weet maakt voor de volgende generatie muzikanten geen enkel verschil. Die leren het dan wel via mensen die snappen dat je érgens moet beginnen.

Bijvoorbeeld bij een cursus als deze. Kan het alleen maar toejuichen.
 
En in de cursussen voor volwassenen die ik geef gebruik ik wel eens een dergelijke uitspraak bij de uitleg over automatisatie (niet synthgerelateerd). Natuurlijk gaat het meer over het beschikbaar maken van handen en hersencapaciteit dan over vermoeidheid, maar met alleen de kurkdroge uitleg hou je de aandacht niet lang.

Je moet natuurlijk niet overdrijven met dat soort tierlantijntjes in je uitleg, maar met mate helpt het wel om de aandacht erbij te houden. Het kan zelfs helpen met het onthouden, omdat de opmerking er wat uitspringt.
 
Zou Rob geen groupbuy aanvaarden met 50% korting met de kerstperiode voor synthforum members?

De reacties hier lezende denk ik nu niet meer...

Ik vind het overigens een hele presentatie om 1 boek te schrijven en 4 DVD's (aannemende dat ze ook gevuld zijn ;))

IK wacht zeker even de eerste reviews af van mensen die het product ook daadwerkelijk in bezit hebben.

Ik heb liever dat hij ze tijd aan de inhoud besteed dan alleen maar aan z'n Engelse uitspraak :koffie:
 
Back
Top