Wat is de beste softsynth setup?

donbrasco

qlickt
Lid sinds
15 december 2001
Berichten
2.944
Locatie
0317
Wat is de beste softsynth setup?

Ik ben me de laatste tijd aan het orienteren voor een nieuwe geluidskaart. Ik ben echt een softsynth man, dat voorrop gesteld. (Lees; Het geld laat me even in de steek).

Wat is dan de beste keuze voor mij? ASIO2 drivers is een must lijkt me. Nu zit ik er alleen aan te denken om met meerdere kanalen te gaan werken. Dus bv reaktor op kanaal 1 van m'n mixer en de attack op kanaal 2 en bv de fm7 op kanaal 3 en ga zo maar verder.

Wat voor een sndcard heb ik dan nodig? Bv een midiman delta 1010 met 10 in en 10 uit? Kan ik dan die kanalen toewijzen aan m'n softsynths en dan via het mengpaneel een beetje eq'en en het volume aanpassen? Of is een Echo mia beter..? Daar kan ik nl. intern routen en heb ik geen mengpaneel nodig. Opzich zou ik wel liever met een mengpaneel willen werken...

Is deze setup mogelijk? Ik ben nog een leek op dit gebied.... dus help me opweg. :)

Bedankt alvast.
 
reaktor + Fm7 + delta 1010lt = 1100 euro
voor dat geld kan je leuke synthjes kopen
dx200 + behringer mixertje + micro modular bijvoorbeeld
 
je VST host (bv cubase) kan je natuurlijk als mixer gebruiken, daar kan je elk kanaal EQ'en etc...

als je perse met een hardware mixer wilt werken en je niet zoveel budget hebt is de Hoontech DSP2000 of de terratec EWS88 een goeie keuze

Olaf
 
Orgineel geplaatst door olafmol
je VST host (bv cubase) kan je natuurlijk als mixer gebruiken, daar kan je elk kanaal EQ'en etc...

als je perse met een hardware mixer wilt werken en je niet zoveel budget hebt is de Hoontech DSP2000 of de terratec EWS88 een goeie keuze

Olaf

Ok, voor zover is het me duidelijk. Maar wat is beter? Werken met een hardware mixer of de interne mixer gebruiken? Hoe zit het dan met clippen van bepaalde kanalen? Als ik de 909 van Rebirth overstuur, overstuur ik het mainkanaal ook behoorlijk... dat schiet dus niet op.