niks jazz aan volgens mij

een paar mooie samples van een old time jazz lady erbij!
 
die jazzy sfeer zit wel goed!

er valt me iets op aan jou muziek en ken dat ook van mijn muziek. misschien heb ik het niet
bij het rechte eind maar het klinkt wat vlak. elk instrument lijkt door dezelfde dofheidsmachine gegaan te zijn. het kan wel maar daardoor heeft het ook minder inpact.
je kan meer ruimte creeren door de verschillende samples en instrumenten allemaal een eigen karakter te geven. dan komt er misschien meer leven in:
een sample heel lo-fi
een sample met veel galm
een sample met EQ bass en treble weg voor telefoon-effect
de drums accentueren met twee hoogwaardige vette kick en snare samples
de bass hi-fi
een piano stereo met chorus en heldere klank
enzvoort.....


ik roep maar wat voorbeelden, maar mischien heb je er wat aan.

als bijv. de drums hi-fi knallen, en er een goede baspartij onder zit dan kan je veel gemakkelijker lo-fi samples gebruiken omdat de muzieek al staat. die extra sample(S) hoeven dan niet meer de volheid dragen. eh..leg ik het goed uit?
 
Hey, dat is best een goed idee ja, ik denk dat ik vandaag met zon soort opzet ga werken. het klopt inderdaad dat het allemaal door dezelfde dofheidsmachine heen gaat ,namelijk de Su700 en de Akai Mg614 :) iig wel een heel goed idee, thanks a lot!

@exo , Dat klopt inderdaad. ik had weer een stel nieuwe Lp's gehaald vandeweek.. meteen die dingen natuurlijk helemaal misbruikt :W

@de rest thanks voor de reacties:okdan:

oh en @SynnyS - Dat nummer gaat rechtstreeks naar mijn YT-Favorieten!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top